مطالب مرتبط:
فیلم| عزاداری زائران حضرت امام حسین (ع) از کشور جمهوری آذربایجان در مرز تمرچین
بیوگرافی سید مرتضی بختیاری، ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) + سوابق کاری
تاریخچه و سوابق کمیته امداد امام خمینی (ره)
تاریخچه و سوابق کمیته امداد امام خمینی (ره)
فیلم| زیارت به یاد ماندنی آزادگان از حرم امام حسین (ع)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1403 ساعت 09:202024-08-17سياسي

امام خمینی، تنها گزینه + فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تاریخ هنوز به پایان نرسیده است اما آن چه تا کنون به خود دیده نشانگر این است که دست کم در منطقه ی ما هیچ طرحی جز طرحی اسلامی از دولت، - از سوی دیگر طرح اسلامی از دولت که ابتدائاً تنها در ایران به تشکیل حکومت رسید، باز به نحو تناقض آمیزی گرچه داعیه ی جهان وطنی دارد اما در تأسیس و حفظ یک دولت ملی و مستقل به خوبی توفیق یافت.

این تجربه ی شکست طرح های ناسیونالیستی برای اهالی شامات و مصر بیشتر معنا دارد.

آن ها به چشم دیده اند که چگونه ارتش اسراییل در کمتر از 6 روز تمام صحرای سینا را طی کرد، جولان و کرانه باختری را اشغال و جمال عبدالناصر و حافظ اسد را به تسلیم وادار کرد.

شهید فتحی شقاقی که همراه با دو دانشجوی دیگر در اواخر دهه ی 1980 جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تأسیس کرد، در این ویدئو چنان از امام خمینی سخن می گوید که گویی امام در فلسطین انقلاب کرده است نه در ایران.

شقاقی از صرف طرح اسلامی فراتر می رود و آن چنانکه در کتاب امام خمینی، تنها گزینه توضیح می دهد، فقط راه و روش امام را طریقی برای مبارزه با دشمنان جهان اسلام می داند.

فتحی شقاقی، دبیر کل وقت جهاد اسلامی فلسطین، در سال 1995 توسط موساد به شهادت رسید و عمر او کفاف نداد تا دلاوری های این روزهای همرزمان ش در سرایا القدس و کتائب عزالدین قسام را ببیند.


برچسب ها: جنبش جهاد اسلامی فلسطین - امام خمینی - اسلامی - جهاد اسلامی فلسطین - در ایران - جنبش جهاد اسلامی - جمال عبدالناصر
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی، تنها گزینه + فیلم

امام خمینی، تنها گزینه + فیلم