مطالب مرتبط:
نظر مثبت کمیسیون آموزش مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت علوم
امیدها و انتظارات از سیمایی صراف در وزارت علوم
چرا دکتر سیمایی صراف انتخابی مناسب برای وزارت علوم است؟
حمایت یک چهره ماندگار از پیشنهاد سیمایی صراف برای وزارت علوم
حمایت یک چهره ماندگار از پیشنهاد سیمایی صراف برای وزارت علوم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 ساعت 10:002024-08-14دانش

عملکرد وزارت علوم برای رسیدن به مرجعیت علمی


معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم چند اقدام تحولی را به اجرا رساند که یکی از این اقدام ها تدوین و تصویب اولویت های پژوهش و فناوری کشور در بازه زمانی 1407-1403 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، تأسیس و راه اندازی صندوق شورای عالی عتف و ساماندهی پژوهشگران مستقل از اهم مصوبات این شورا محسوب می شود.

تعیین سکوی نظام ایده ها و نیازها (نان) به عنوان پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری ملی یکی دیگر از اقدامات تحولی شورای عالی عتف بوده است.

مرجعیت علمی نیز که به عنوان یکی از اولویت های پنج گانه وزارت علوم در دولت سیزدهم مطرح شده بود، در معاونت پژوهشی پیگیری شد به طوری که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آغاز فعالیت دولت سیزدهم، تعداد 101 نشریه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه شده بود در حالی که از ابتدای دولت سیزدهم حدود سه سال تعداد 72 نشریه به تعداد فوق اضافه شد و در حال حاضر مجموعاً 173 نشریه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه شده است.

از مجلات تحت حمایت نمایه بین المللی نیز حمایت مالی می شود.

به گفته پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تعداد نشریات نمایه شده در پایگاه نشریات با دسترسی آزاد (دوآج) به 890 نشریه رسیده است که تا قبل از دولت شهید رییسی تعداد 100 نشریه در


برچسب ها: تحقیقات و فناوری - دولت سیزدهم - وزارت علوم - شورای عالی عتف - وزارت علوم تحقیقات و فناوری - پیروزی انقلاب اسلامی ایران - فناوری
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد وزارت علوم برای رسیدن به مرجعیت علمی

عملکرد وزارت علوم برای رسیدن به مرجعیت علمی