مطالب مرتبط:
تالاب دُرگه سنگی نقده با 10 میلیون مترمکعب آب احیا شد
با افزایش 12 درصدی قیمت icp چه خواهد شد؟
افزایش 64 درصدی کشف سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز
افزایش 90 درصدی قیمت سیمان صحت ندارد
رکود شدید در بازار مسکن/ افزایش نرخ 25 درصدی اجاره بها
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 مرداد 1403 ساعت 10:202024-08-02اقتصادي

افزایش 30 درصدی زاداوری پرندگان در تالاب دُرگه سنگی نقده


رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: با احیای دوباره تالاب دُرگه سنگی این شهرستان، زاداوری پرندگان در این تالاب امسال 30 درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد ، رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تالاب دُرگه سنگی این شهرستان با 10 میلیون مترمکعب آب از رودخانه گادر احیا شد.

اکبر قائمی افزود: آبگیری تالاب دُرگه سنگی از رودخانه گادر در 2 مرحله شامل بهمن ماه سال گذشته و بهار امسال انجام شد و با ورود 10 میلیون مترمکعب آب، تابستان امسال این تالاب بین المللی خشک نمی شود.

وی اظهار کرد: با احیای دوباره این تالاب، عمق مناسب آب و امنیت و غذای کافی، باعث شده که امسال زاداوری پرندگان در تالاب دُرگه سنگی 30 درصد از سال گذشته بیشتر باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: این تالاب بین المللی هر سال در شهریورماه میزبان هزاران قطعه فلامینگو جوان و نابالغ می شود و احیای دوباره آن می تواند نقش مهمی در میزبانی از فلامینگو ها و سایر پرندگان مهاجر و بومی داشته باشد.

قائمی اضافه کرد: زیستگاه گونه های در حال انقراض مانند اردک سرسفید، دسترسی آسان به تالاب دُرگه سنگی و امکان عکاسی و ضبط مراحل زندگی انواع پرندگان در این تالاب بین المللی از دلایل اهمیت آن برای دوست داران محیط زیست است.


برچسب ها: رییس اداره حفاظت محیط زیست - تالاب - حفاظت محیط زیست - 10 میلیون مترمکعب - تالاب بین المللی - رییس اداره - محیط زیست
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی زاداوری پرندگان در تالاب دُرگه سنگی نقده

افزایش 30 درصدی زاداوری پرندگان در تالاب دُرگه سنگی نقده