مطالب مرتبط:
پیک بار مصرف برق ایلام به 465 مگاوات افزایش یافت/ لزوم صرفه جویی در مصرف برق
مصرف برق در استان مرکزی 25 مگاوات افزایش یافت
سخنگوی صنعت برق: 35 هزار مگاوات از مجموع برق کشور توسط کولرها مصرف می شود / گذاشتن درجه کولر روی 24، مصرف را 20 درصد کاهش می دهد / خنکی بیش از اندازه دمای هوا در بانک ها؛ مردم می گویند در این شرایط گرما، در برخی بانک ها احساس سرما می کنیم / در آستانه رسیدن به نیاز مصرف 80 هزار مگاواتی هستیم ک
هر یک درجه افزایش دما چقدر مصرف آبا را بالا می برد؟
افزایش 11 درصدی مصرف برق در استان بوشهر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 مرداد 1403 ساعت 13:252024-07-28اقتصادي

هر یک درجه افزایش دما1800 مگاوات مصرف برق را تشدید می کند


با بررسی تاثیر مثلث سه ضلعی آب، برق و دمای هوا بر یکدیگر، به خوبی دومینوی اوج گیری مصرف آب و انرژی با افزایش دمای هوا مشاهده می شود، به طوری که با هر یک درجه افزایش دما 200 لیتر در شبانه روز بر مصرف آب هر خانوار و 1800 مگاوات به بار شبکه برق کشور اضافه می کند.

- با بررسی تاثیر مثلث سه ضلعی آب، برق و دمای هوا بر یکدیگر، به خوبی دومینوی اوج گیری مصرف آب و انرژی با افزایش دمای هوا مشاهده می شود، به طوری که با هر یک درجه افزایش دما 200 لیتر در شبانه روز بر مصرف آب هر خانوار و 1800 مگاوات به بار شبکه برق کشور اضافه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه موضوع تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن از بحران های اساسی مدیریت منابع آب است و از طرف دیگر با توجه به اینکه آب های زیرزمینی یکی از مهم ترین منابع تامین آب مردم است، تحلیل اثرات تغییر اقلیم بر آب های زیرزمینی و تخمین دقیق میزان تغذیه آنها ضرورت دارد.

پیشتر طی تحقیقاتی اعلام شده بود که با افزایش دما و گازهای گلخانه ای، مناطق متعددی از کره زمین دستخوش تغییرات شگرف اقلیمی شده اند.

وقوع طوفان های سهمگین در اقصی نقاط جهان و همچنین وقوع سایر پدیده های حدی اقلیمی از تغییرات اقلیمی گسترده در کره زمین حکایت دارند.


برچسب ها: افزایش دما - دمای هوا - افزایش - افزایش دمای هوا - آب های زیرزمینی - مصرف آب - تغییر اقلیم
آخرین اخبار سرویس:

هر یک درجه افزایش دما1800 مگاوات مصرف برق را تشدید می کند

هر یک درجه افزایش دما1800 مگاوات مصرف برق را تشدید می کند