مطالب مرتبط:
روایت خاطرات تلخ و شیرین اسارت در ویژه برنامه «بر قله آزادگی»
رازهای پنهان در نمک های رنگی: چرا نباید به تبلیغات آنها اعتماد کنیم؟
نقطه پایان المپیک 2024 پاریس با خاطرات تلخ و شیرین
چالش ناترازی انرژی عاملی آسیب زا برای صنایع کوچک است
اگر کل کشور ایران از یخچال هایی با رتبه انرژی a به بالا استفاده کنند، سالیانه چند کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی میشود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1403 ساعت 09:302024-08-12پزشكي

حقیقتی تلخ و پنهان تبلیغات شیرین نوشیدنی انرژی زا


،  دکترای علوم و صنایع غذایی و کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی معاونت غذا و دارو با اشاره به عوارض و خطرات جدی نوشیدنی های انرژی زا بر سلامت بدن گفت: نوشیدن نوشابه های انرژی زا برای تقویت فوری می تواند برای سلامتی مضر باشد و موجب بروز نگرانی هایی درباره اثرات بالقوه این نوشیدنی های گازدار بر بدن است، اما متاسفانه با وجود اینکه نوشیدنی های انرژی زا برای سلامت انسان عوارض مخربی دارند، بسیاری از افراد از آن عوارض آگاه نیستند.

دکتر سمیه سلیمانی مهر افزود: این نوشیدنی ها با وعده افزایش انرژی، بهبود تمرکز و عملکرد فیزیکی به بازار عرضه می شوند، اما پشت این وعده ها، حقایق پنهانی درباره محتوای کافیین و شکر در این نوشیدنی ها وجود دارد که می تواند تأثیرات منفی بر سلامت داشته باشد.

وی محتوای بالای کافیین را یکی از ویژگی های اصلی نوشیدنی های انرژی زا عنوان کرد و افزود: کافیین یک محرک سیستم عصبی مرکزی است که می تواند باعث افزایش هوشیاری و کاهش احساس خستگی شود.

با این حال، مقدار کافیین موجود در نوشیدنی های انرژی زا معمولاً بسیار بیشتر از مقدار موجود در قهوه یا نوشیدنی های معمولی است.

دکتر سلیمانی مهر، مشکلاتی از جمله اضطراب، بی خوابی، تپش قلب، و افزایش فشار خون را از عوارض مصرف بیش از حد کافیین برشمرد و گفت: یک قوطی معمولی نوشیدنی انرژ


برچسب ها: نوشیدنی - انرژی - سلامت - کافیین - معاونت غذا و دارو - عوارض - صنایع غذایی
آخرین اخبار سرویس:

حقیقتی تلخ و پنهان تبلیغات شیرین نوشیدنی انرژی زا

حقیقتی تلخ و پنهان تبلیغات شیرین نوشیدنی انرژی زا