مطالب مرتبط:
اتحادیه اروپا در حال بررسی پیامدهای پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات است
بررسی نقش قرآن کریم در ایجاد هویت زن مسلمان و تثبیت خانواده
بررسی زیرساخت های پایانه مرزی تمرچین
بررسی مشکلات مرکز ماده 16 کبودراهنگ
نیم نگاهی به بازار: بررسی اتریوم، سولانا و تون کوین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مرداد 1403 ساعت 07:252024-08-03پزشكي

بررسی حشره شناسی پزشکی پشه آئدس در مراغه


بررسی مکانهای احتمالی فعالیت پشه های آئدس آلبوپیکتوس و آئدس اجیپتی ناقلان بیماری تب دنگی در شهرستان مراغه در حال اجرا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در این بررسی ها تاکنون وجود این پشه ها در شهرستان مراغه گزارش نشده است.

 ارجمند افزود: پیرو گزارش بروز بیماری تب دنگی در برخی مناطق کشور و نیز گزارش وجود پشه های آئدس در مناطق جنوب و شمال کشور، چک حشره شناسی وجود این ناقلان در شهرستان مراغه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: مناطق احتمالی حضور ناقلان مانند جوی آب های راکد، لاستیک های فرسوده و بلااستفاده رها شده در طبیعت، ظروف پلاستیکی و قوطی های بدون استفاده که دارای آب راکد هستند از نظر وجود تخم لارو و شفیره پشه آئدس مورد بررسی قرار می گیرند.

به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه برای کنترل جمعیت این پشه ها توصیه می شود که با خالی کردن ظروف زیر گلدان که آب در آن جمع شده است، زهکشی مناسب جوی های آب، رها نکردن قوطی های کنسرو، بطری ها و لاستیک های بدون استفاده در طبیعت، مناطق مناسب رشد این پشه ها را از بین ببریم.

 ارجمند اضافه کرد: افراد با سابقه مسافرت به مناطق جنوب کشور در صورت بروز علائم تب طول کشیده، درد استخوان، درد مفاصل و درد پشت چشم به مراکز درمانی مراجعه کنند.


برچسب ها: شهرستان مراغه - مراغه - شهرستان - گزارش - بررسی - علوم پزشکی - مناطق
آخرین اخبار سرویس:

بررسی حشره شناسی پزشکی پشه آئدس در مراغه

بررسی حشره شناسی پزشکی پشه آئدس در مراغه