مطالب مرتبط:
اینفوگرافی| توصیه هایی برای تغذیه سالم در مسر پیاده روی اربعین
زائران اربعین توصیه های ایمنی درباره پشه آئدس را جدی بگیرند
توصیه های امام جمعه کاشان به زائران اربعین
توصیه هایی برای تغذیه سالم در اربعین
توصیه هایی برای تغذیه سالم در اربعین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 ساعت 12:252024-08-14پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای زائران در پیاده روی اربعین


،کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:پیاده روی اربعین برای زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) از یک دهه گذشته به بزرگ ترین پیاده روی و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده است.

ساره موزه، افزود:اما زیارت حرم حضرت اباعبدالله (ع) در این ایام به دلیل شرایط ویژه ای که وجود دارد، با زیارت در ایام دیگر سال متفاوت است و پیروی از توصیه های تغذیه ای در طول مسیر پیاده روی، بر کیفیت سفر زائران، تأثیرگذار است.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اگر به بیماری هایی مانند پرفشاری خون، دیابت و موارد مشابه مبتلا هستید، در طول سفر و مسیر پیاده روی، توصیه های تغذیه ای خود را فراموش نکنید.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در ادامه با برخی توصیه های تغذیه ای برای افزایش سلامت در این سفر، آشنا می شویم:از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه به ویژه پنیر، کره و شیر محلی به صورت فله، خودداری کنید.

توصیه می شود از لبنیات دارای بسته بندی بهداشتی و پاستوریزه، استفاده کنید.

بهتر است هنگام سفر شیر مصرف نکنید؛ چرا که علاوه بر فاسد شدن سریع آن، سبب نفخ و مشکلات گوارشی می شود، بهتر است برای تأمین نیاز های بدن به کلسیم از دوغ، ماست و پنیر


برچسب ها: پیاده روی - معاونت بهداشت دانشگاه - خدمات بهداشتی درمانی - دانشگاه علوم پزشکی - پیاده روی اربعین - خدمات بهداشتی - تغذیه
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای زائران در پیاده روی اربعین

توصیه های تغذیه ای برای زائران در پیاده روی اربعین