مطالب مرتبط:
کمتر از 50 درصد نیاز چوبی کشور در داخل تامین می شود
وام فوری 30 تا 100 میلیونی با کارمزد 4 درصد
تحقق منابع درآمدی در استان بوشهر از 100 درصد گذشت
100 هزار موسسه خیریه در کشور فعال است
روش های مهم مراقبت از آیفون به گفته کارمند سابق اپل | به آیفون دیگران عکسی ارسال نکنید | آیفون خود را 100 درصد شارژ نکنید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 ساعت 13:502024-07-24اقتصادي

100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی کشور تامین است


100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی در کشور را این سازمان تامین کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مصطفی جمالی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح پایگاه انتقال خون خمین، با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدا خون اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بالای این شهرستان، امید است در ترویج فرهنگ اهدای خون سرآمد کشور شود و جمعیت دارای شرایط اهدای خون در خمین به 60 در هر یک هزار نفر برسد.

مدیر سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: هم اکنون میزان اهدای خون در کشور 27 نفر در هر یک هزار نفر است و با توجه به اینکه انجام این فریضه مهم در بین جوانان کاهش یافته، اطلاع رسانی مناسب می تواند برای تشویق جوانان به اهدا خون مثمر ثمر باشد.

جمالی ادامه داد: اهدای خون بانوان در کشور کمتر از پنج درصد است این در حالی است که درصد اهدای خون در این قشر در کشورهای اروپای 30 درصد است.

وی با بیان اینکه روند اهدای خون در دولت سیزدهم در کشور 25 درصد افزایش داشته، گفت: خوشبختانه سازمان انتقال خون تاکنون توانسته 100 درصد نیاز مراکز درمانی در کشور را تأمین کند به گونه ای که هیچ جراحی تا به امروز به دلیل مشکل تأمین خون به تعویق نیفتاده است.

مدیر سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ذخایر خون از چهار و نیم روز به هشت تا 10 روز افزایش یافته، افزود: تلاش بر این است پلاسمای خون کشور در پایان سال جاری ب


برچسب ها: سازمان انتقال خون ایران - اهدای خون - سازمان انتقال خون - انتقال خون - اهدا - اهدای - کشور
آخرین اخبار سرویس:

100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی کشور تامین است

100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی کشور تامین است