مطالب مرتبط:
نوستراداموس زنده را ببینید ؛ او گفته بود اینترنت دنیا قطع می شود | این برزیلی کرونا و مرگ ملکه الیزابت را هم پیش بینی کرده بود
مرگ دلخراش یک ورزشکار ایرانی
قاچاق موادمخدر با تاکسی/ بازداشت 2 سوداگر مرگ
مرگ تلخ پیشکسوت فوتبال به دلیل گرمای هوا
قاچاق موادمخدر با تاکسی/ بازداشت 2 سوداگر مرگ
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1403 ساعت 11:502024-07-22فرهنگي

تأملات فلسفی در مورد مرگ و پس از آن ( از افلاطون تا هایدگر)


فلسفه چه تاثیری بر درک و دریافت ما از مرگ و زندگی دارد؟ افلاطون مرگ را بازگشتی به عالم حقایق می داند؛ چون مرگ جدایی از عالم شدن هاست و فیلسوف مشتاق آن است و در سوی دیگر هایدگر باور دارد که ما به این دنیا پرتاب می شویم و تنها چیزی که در زندگی با قطعیت رخ می دهد مرگ است.

- تأملات فلسفی در مورد مرگ و پس از آن ( از افلاطون تا هایدگر) فلسفه چه تاثیری بر درک و دریافت ما از مرگ و زندگی دارد؟ افلاطون مرگ را بازگشتی به عالم حقایق می داند؛ چون مرگ جدایی از عالم شدن هاست و فیلسوف مشتاق آن است و در سوی دیگر هایدگر باور دارد که ما به این دنیا پرتاب می شویم و تنها چیزی که در زندگی با قطعیت رخ می دهد مرگ است.

عصر ایران؛ مریم طرزی - برای آدمی به طور عام اندیشیدن درباره مرگ و این که جاودانگی و ابدیتِ  آن از دیدگاهی فلسفی می پردازد؛ برای آشنایی بیشتر با این مضامین از نگاهی فلسفی 5 دقیقه با ما همراه باشید.

فلسفه در مورد مرگ به ما چه می گوید؟ از نظر فیلسوفان، مسئله اظهار می کند که تأملات فلسفی از همان ابتدا انسان را ترکیبی از جسم و روح در نظر می گیرند.

از این زاویه که نگاه می کنیم روح بیشتر مفهومی مذهبی و دینی است که از طریق آن خود را از دنیای مادی این جهانی می رهانیم؛ خودشناسی با شناخت روح میسّر می شود.


برچسب ها: افلاطون - زندگی - فلسفی - عالم - فیلسوف - پرتاب - جدایی
آخرین اخبار سرویس:

تأملات فلسفی در مورد مرگ و پس از آن ( از افلاطون تا هایدگر)

تأملات فلسفی در مورد مرگ و پس از آن ( از افلاطون تا هایدگر)