مطالب مرتبط:
تابوی طلای سنگین وزن المپیک؛ آینده مال امیرحسین و امین، امیررضا و علی اکبر است/ تنها جای خالی در ویترین افتخار تاریخ؛ لس آنجلس به این حسرت خاتمه می دهد؟
دریافت وام 200 میلیون تومانی با حساب وکالتی بانک آینده + شرایط
نظر فراکسیون انقلاب اسلامی هفته آینده درباره وزرای پیشنهادی اعلام می شود
ادامه گرما و وزش باد شدید برای پنج روز آینده در خواف
بارش پراکنده در 3 استان/ رگبار و وزش باد تا هفته آینده ادامه دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 ساعت 13:552024-08-14اقتصادي

آینده شغل وکالت دادگستری


در سال های اخیر بحث های مختلفی درباره آینده حرفه وکالت به عنوان یک «شغل» مطرح بوده است که مخصوصا در دو سه سال اخیر و بعد از تصویب و اجرایی شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار این بحث ها جدی تر شده اند.

- وقتی از وکالت به عنوان یک شغل صحبت می کنیم، عمدتا منظور وضعیت فعالان این حرفه از منظر اقتصادی است، باید توجه داشت که در تعیین امتیاز یک شغل علاوه بر درآمد عناصر دیگری مانند موقعیت اجتماعی، امنیت شغلی، ارتقای شغلی و … نیز موثر هستند.

مفروضات غلط مدافعان قانون تسهیلاستدلال مدافعان قانون تسهیل، این بود که از این طریق خواهند توانست بازار خدمات حقوقی را به سطحی از رقابت کامل برسانند که در آن خدمات حقوقی ارزان و در دسترس همگان باشد.

با این حال به نظر می رسد آن ها از توجه به چند نکته مهم غافل بوده اند:1- بازار خدمات حقوقی از جهات مختلف قابل مقایسه با بازار سایر خدمات نیست، در یک بازار رقابتی مشتری از میان کالا یا خدمات مشابه و همگن عرضه شده، انتخاب می کند، مثلا می تواند از میان همه مراکزی که خدمات مشاوره روانشناسی ارائه می دهند آن مرکزی که به ازای هر ساعت هزینه کمتری دریافت می کند را انتخاب کند، ولی نوع و کیفیت خدمات حقوقی ابدا قابل استانداردسازی نیست، مثلا یک وکیل دادگستری می تواند نیم ساعت برای امضای صورتجلسه در دادگاه حاضر


برچسب ها: خدمات حقوقی - بازار - خدمات - وکالت - حقوقی - قانون - تسهیل
آخرین اخبار سرویس:

آینده شغل وکالت دادگستری

آینده شغل وکالت دادگستری