مطالب مرتبط:
روند توسعه و احیای ظرفیت های استان های کشور/ مشهد؛ هاب ترانزیتی شرق کشور
اجرای پست سبز در کشور برای کمک به کربن زدایی
گیاهان فضای باز همیشه سبز
جایزه 100 میلیارد تومانی برای مدال طلای المپیک ایران در کشتی + ویدئو | علیرضا دبیر: بسیاری از مدیران را برداشتم، چون کاسب بودند | بچه های کشتی را از فضای سیاسی دور کردم
ایرانی ترین آثارم از فستیوال های جهانی جایزه گرفته اند/ فضای هنری کشور دربرابر تجربه های تازه گارد دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1403 ساعت 10:552024-08-17اقتصادي

کاشت یک میلیارد درخت در کشور برای احیای فضای سبز


ریبیس سازمان مدیریت بحران کشور، از کاشت یک میلیارد درخت خبر داد و گفت: در این راستا باید 250 میلیون نهال در کشور کاشته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسن نامی صبح شنبه در آیین آغاز به کار آموزش های طرح سلام مدیریت بحران که در زنجان برگزار شد، به اهمیت وجود فضای سبز در کشور اشاره کرد و افزود: فضای سبز نه تنها در ایران، بلکه در دنیا در حال کاهش بوده و اگر نتوانیم این روند را کنترل و مهار کنیم، بی تردید خسارات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه دنیا در شرایط امروز با چالش های متعددی دست به گریبان بوده و موضوعاتی چون فضای سبز، کاهش آب و نیز تغییر اقلیم از جمله این چالش های به شمار می رود، اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای احیای فضای سبز، کاشت یک میلیارد درخت در اواخر سال 1401 بود که با هدف توسعه منابع طبیعی و جنگلی انجام شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی از مخاطرات امروز را بروز رخدادهایی چون فرونشست، زلزله و سیل عنوان کرد و با یادآوری اینکه نرخ فرونشست زمین در ایران بین 18 تا 24 میلی متر بوده است.

نامی افزود: یکی از دلایل این فرونشست، استفاده از منابع طبیعی بیش از از 20 درصد است، این در حالی است که آمار حاکی از آن است که این استفاده از منابع طبیعی امروز در برخی مناطق تا 75 درصد رسیده است.


برچسب ها: فضای سبز - سازمان مدیریت بحران - مدیریت بحران - سازمان مدیریت - رییس سازمان مدیریت بحران - میلیارد - مدیریت
آخرین اخبار سرویس:

کاشت یک میلیارد درخت در کشور برای احیای فضای سبز

کاشت یک میلیارد درخت در کشور برای احیای فضای سبز