مطالب مرتبط:
جمعیت اتباع در استان البرز به اندازه یک شهرستان شده!
برگزاری گردهمایی ائمه جمعه استان یزد در شهرستان اردکان
کاهش موقتی دما در استان یزد
گرمای هوا تردد در محور های مواصلاتی استان یزد را کاهش داد
نگرانی شهروندان از 300 هزار اتباع مهاجر مجاز و غیرمجاز در استان البرز / جمعیت اتباع در استان البرز به اندازه یک شهرستان شد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 11:152024-07-29اجتماعي

جمعیت بمب اندازها در استان یزد مطلوب است


رییس محیط زیست شهرستان خاتم از هوبره به عنوان نماد و سمبل استان یزد یاد کرد و گفت: جمعیت این گونه حساس و آسیب پذیر براساس فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت که به پرنده بمب انداز معروف است، - ایسنا/یزد رییس محیط زیست شهرستان خاتم از هوبره به عنوان نماد و سمبل استان یزد یاد کرد و گفت: جمعیت این گونه حساس و آسیب پذیر براساس فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت که به پرنده بمب انداز معروف است، با توجه به تمهیدات حفاظتی و مردم محلی در منطقه از مطلوبیت خوبی برخوردار است .

حجت تیموری در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه هوبره از جمله پرندگان نادر و زیبایی است که در مناطق خشک و نیمه خشک بیابانی، دشت ها، ریگزارها و تپه ماهورها زیست می کند، گفت: این پرنده تک همسر و متعهد به زندگی زناشویی است.

وی با اشاره به این که رقص هوبره در هنگام جفت گیری بسیار تماشایی است، گفت: این ویژگی از مهم ترین شاخصه اکوسیستمی هوبره هاست.

رییس محیط زیست شهرستان خاتم در یزد با اشاره به این که هوبره از یک تا چهار تخم می گذارد، اظهار کرد: شروع جفت گیری و تخم ریزی این پرنده در اواسط اسفند و همزمان با گرم شدن هوا اتفاق می افتد.

تیموری ضمن اشاره به این که این پرنده همه چیز خوار است، تصریح کرد: هوبره در دفع آفاتی همچون سوسک، ملخ، کرم و دیگر حشرات کمک فراوانی به بخش کشاورزی می کند.


برچسب ها: رییس محیط زیست - استان یزد - هوبره - شهرستان خاتم - محیط زیست - پرنده - استان
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت بمب اندازها در استان یزد مطلوب است

جمعیت بمب اندازها در استان یزد مطلوب است