مطالب مرتبط:
آغاز اعزام زائران گلستانی به پیاده روی اربعین حسینی از امروز
پیش فروش محصولات جدید مایکروسافت در Microsoft Store آغاز شد
آغاز پیش فروش بلیط اتوبوس ویژه اربعین
آغاز ضبط دومین مصحف صوتی الجزایر + فیلم
آغاز تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب دانشگاه شهرکرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مرداد 1403 ساعت 08:202024-08-07پزشكي

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» در جیرفت


دکتر علی اصغرخیرخواه رییس دانشگاه علوم جیرفت در آغاز طرح واکسیناسیون پنوموکوک در جنوب کرمان در مرکز شماره 3 شهر جیرفت گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از چند سال گذشته در کشور های اروپایی شروع شده و در کشورما از امروز به صورت رسمی در چرخه دائمی واکسیناسیون کودکان کمتر از یک سال قرار می گیرد.

وی افزود: از مجموع نزدیک به یک میلیون نفر زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سالانه به صورت متوسط یک هزار و صد نفر از نوزادان کمتر از یک سال زیر پوشش واکسیناسیون پنوموکوک قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان شیرخوار از سنین دو ماهگی تا کمتر از یک سال برای ایمن سازی در مقابل عفونت های تنفسی انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: عفونت های پنوموکوک یکی از مهم ترین باکتری های بیماری زا و عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) است و با اجرای طرح واکسیناسیون پنوموکوک از ابتلای کودکان زیادی به این بیماری ها جلوگیری می شود.

خیرخواه تصریح کرد: واکسن پنوموکوک نیز ارزش اقتصادی زیادی در حوزه سلامت دارد.

رییس دانشگاه افزود: واکسن تزریقی پنوموکوک در یک نوبت و در سنین 2 و 4 ماهگی و 12 ماهگی تزریق می شود؛ و از مرگ نوزاد جلوگیری می شود.


برچسب ها: واکسیناسیون - دانشگاه علوم پزشکی جیرفت - دانشگاه علوم - دانشگاه علوم پزشکی - طرح واکسیناسیون - جیرفت - رییس دانشگاه
آخرین اخبار سرویس:

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» در جیرفت

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» در جیرفت