مطالب مرتبط:
حزب الله شهر الجلیل اسراییل را به آتش کشید (27 مرداد 1403)
لحظه به لحظه با نقل و انتقالات استقلال امروز 28 مرداد 1403 | بمب نقل و انتقالات استقلال لیگ را به لرزه درآورد | خداحافظی تلخ
فوری؛ لحظه به لحظه با نقل و انتقالات استقلال امروز 28 مرداد 1403 | حسابی بمب نقل و انتقالات استقلال لیگ را به لرزه درآورد
بازخوانی کودتای 28 مرداد
فیلم/ دخالت های انگلیس در کودتای 28 مرداد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1403 ساعت 08:502024-08-18فرهنگي

این قربانی کودتای 28 مرداد، اشک عزت الله انتظامی را درآورد


چراغ خیابان شاه آباد تا پیش از آن شب شوم با این تئاتر روشن بود، با آثار متفکرانه ای که در آن به صحنه می رفت، با هنرمندان صاحب اندیشه اش و با حضور زنان و مردانی که در جست و جوی فرهنگ و هنر سرزمین شان بودند اما در آن شب نحس همه چیز به یکباره در آتش سوخت و خاکستر شد.

- چراغ خیابان شاه آباد تا پیش از آن شب شوم با این تئاتر روشن بود، با آثار متفکرانه ای که در آن به صحنه می رفت، با هنرمندان صاحب اندیشه اش و با حضور زنان و مردانی که در جست و جوی فرهنگ و هنر سرزمین شان بودند اما در آن شب نحس همه چیز به یکباره در آتش سوخت و خاکستر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کودتای 28 مرداد کم قربانی از ما نگرفت، کم بزرگانی را به محاق نکشید و روانه زندان نکرد اما در این میان شاید سرنوشت برخی از قربانیان آن کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد.

تئاتر سعدی یکی از همین قربانیان است؛ تئاتری که روزگاری برای خودش شکوه و جلالی داشت و محل کار و فعالیت بزرگان بسیاری بود اما آتش کودتا، دامن این تئاتر را هم گرفت چراکه در این تئاتر اندیشه ورزی حاکم بود و این هیچ برای دار و دسته کودتاچیان خوشایند نبود.

سرنوشتی که سبب شده بود تا هنرمندی مانند عزت الله انتظامی تا دهه های بعد از به یادآوردن روزگار تلخی کهبر این تئاتر رفته، اشک به چشم آورد.


برچسب ها: کودتای 28 مرداد - قربانی - فرهنگ و هنر - تئاتر - هنرمندان - قربانیان - عزت الله انتظامی
آخرین اخبار سرویس:

این قربانی کودتای 28 مرداد، اشک عزت الله انتظامی را درآورد

این قربانی کودتای 28 مرداد، اشک عزت الله انتظامی را درآورد