مطالب مرتبط:
کاهش جزیی دمای هوا در اردبیل
نهضت ملی مسکن ؛ روزنه امید جوانان استان اردبیل
سند تک برگی 250 موقوفه استان اردبیل صادر شد
راه اندازی 131 مدرسه در استان اردبیل
فروش اینترنتی 70 درصد بلیت اربعین استان کرمان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1403 ساعت 09:402024-08-13اقتصادي

کاهش فروش دام مولد از سوی عشایر استان اردبیل


پالایش و شفاف سازی آمار جامعه عشایری یکی از اولویت های سازمان عشایری است و در این راستا در 2 سال اخیر جامعه عشایر واقعی استان اردبیل 40 درصد کاهش یافته استوی اضافه کرد: تا 2 سال قبل جامعه عشایر استان اردبیل با بیش از21 هزار خانوار 66 هزار و 500 نفر بود که پس از پالایش جامعه عشایر استان به حدود12 هزار و 700 خانوار شامل 47 هزار کاهش یافت.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: هرچند در فرایند پالایش و حذف عشایر غیر واقعی استان فشار و سختی های زیادی متحمل شدیم، اما این اقدام به نفع عشایر واقعی بود و باعث کاهش و رفع مشکلات ارائه خدمات به این جامعه شد.

طهماس پور همچنین گفت: با حذف عشایر غیرواقعی و شفافیت در آمار خدمات ارائه شده به عشایر واقعی در این استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شاخص های مختلفی برای شناسایی عشایر واقعی وجود دارد و علاوه بر کوچ و حضور در ییلاقات، اگر کسی در صندوق بیمه دیگری غیر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شده باشد، عشایر محسوب نمی شود.

این مقام مسئول گفت: از حدود 47 هزار نفر جمعیت عشایر استان اردبیل 65 درصد آنها زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و باید با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه عشایری مابقی نیز زیرپوشش این صندوق قرار بگیرند.


برچسب ها: عشایر - استان اردبیل - استان - واقعی - جامعه - اردبیل - عشایری
آخرین اخبار سرویس:

کاهش فروش دام مولد از سوی عشایر استان اردبیل

کاهش فروش دام مولد از سوی عشایر استان اردبیل