مطالب مرتبط:
مجوز انتشار اوراق سلف ارزی در بازارسرمایه صادر شد
سقوط 10درصدی سود شرکتهای بورسی در سه سال گذشته/ یک کارشناس بازار سرمایه: با افت بازده دارایی شرکت های بورسی مواجهیم/ تداوم روند خروج سرمایه از همه گروه ها/ بانکها رقیبی برای بازار سرمایه شده اند
واکنش مثبت بازار سرمایه به تنفیذ رییس جمهوری
شاخص کل بازار سرمایه 29 هزار واحد کاهش یافت
صدور مجوز برای 102 موکب لرستان در اربعین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 17:302024-07-29اقتصادي

صدور مجوز انتشار اوراق سلف ارزی در بازار سرمایه


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امروز در جلسه شورای عالی بورس، موضوع انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا مطرح شد و شورا با کلیات آن موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا خبر داد و گفت: انتشار این اوراق به معنی پیش فروش بلندمدت کالای این شرکت ها، با تسویه ارزی است.

بر این اساس، شرکت ها می توانند برای پروژه های بزرگ فعلی خود تأمین مالی کنند و از محل صادرات کالاهای تولید شده از خطوط تولید جدید، بازپرداخت مبلغ تعهدشده اوراق را انجام دهند.

وی اعلام کرد: تدبیر ویژه ای که در این اوراق دیده شده، امکان تسویه در سررسید با طلاست؛ یعنی این امکان فراهم است تا معادل کالا یا ارزی که باید در سررسید به سرمایه گذار داده شود، طلا یا گواهی سپرده طلا تحویل شود، این کار به بسیاری از عدم قطعیت ها در اوراق مشابه پایان می دهد.

عشقی توضیح داد: نکته دیگری که امروز در جلسه شورای عالی بورس مصوب شد این است که، سرمایه گذاران خارجی هم به خرید این اوراق از بستر بورس کالا مجاز هستند.

البته پیش از این، آیین نامه سرمایه گذاری خارجی در بورس ها و بازارهای خارج از بورس، مصوب هیأت وزیران، را در اختیار داشتیم، شورای عالی بورس هم یک دستورالعمل برای این آیین نامه تدوین کرده بود؛ از ا


برچسب ها: سازمان بورس و اوراق بهادار - اوراق - رییس سازمان بورس - انتشار - اوراق بهادار - رییس سازمان - سازمان بورس
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز انتشار اوراق سلف ارزی در بازار سرمایه

صدور مجوز انتشار اوراق سلف ارزی در بازار سرمایه