مطالب مرتبط:
راه های پیشگیری از ابتلا به تب دنگی +عکس
نکاتی مهم برای پیشگیری از گرمازدگی
نقش ژنتیک در سرطان سینه و راه های پیشگیری
راه های پیشگیری از سرطان پروستات: از تغذیه تا سبک زندگی
علائم گرمازدگی و راهکارهای پیشگیری از آن چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 مرداد 1403 ساعت 13:252024-07-26پزشكي

گرمازدگی و راه کار های پیشگیری از آن


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشارع به هشدار های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روز های آینده، گفت: افراد برای پیشگیری از گرمازدگی لازم است نکاتی را رعایت کنند.

  دکتر مریم کوشکی با اشاره به علائم گرمازدگی عنوان کرد: ضعف و خستگی، کشیدگی و درد عضلات، تهوع و استفراغ، سرگیجه و ضعف، سردرد و اسهال از جمله علائم گرمازدگی هستند.

  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در صورت بروز گرمازدگی باید به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

  کوشکی گفت: بالا نگه داشتن پاها، رفتن به یک مکان خنک، قراردادن کمپرس سرد زیر بغل و ران ها، آبرسانی به بدن با نوشیدن آب و مایعات فراوان و قراردادن حوله مرطوب روی پیشانی می تواند در بهبود فرد گرمازده کمک کننده باشد.

  وی عنوان کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی، لازم است در ساعات اوج گرما (11 صبح تا 3 بعدازظهر) خصوصا کودکان کمتر از شش سال و سالمندان بالای 65 سال، افراد چاق و افراد دارای بیماری مزمن تا حد امکان از بیرون رفتن اجتناب کنند.

  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خنک نگه داشتن بدن به وسیله پوشیدن لباس مناسب (گشاد و سبک) در فصل تابستان و دوش آب ولرم، نوشیدن آب کافی، مصرف غذا های سبک و خنک، خودداری از ورزش کردن در ساعات اوج گرما و اجتناب از ماندن به مدت طولانی در معرض


برچسب ها: گرمازدگی - دانشگاه علوم پزشکی لرستان - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی لرستان - گرما - معاون بهداشت - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

گرمازدگی و راه کار های پیشگیری از آن

گرمازدگی و راه کار های پیشگیری از آن