مطالب مرتبط:
ترجمه رمان معروف نویسنده سیاهپوست چاپ شد/آن ها چشم سوی خدا داشتند
رمضانی: خدا را شاکرم قراردادم تمدید شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 18:302024-07-27سياسي

هیچ بنده ای را حقیر نشمار؛ شاید او ولیّ خدا باشد!


کتاب حکمت نامه امام حسین در روایتی از ایشان به نقل از حضرت علی (ع) این آموزه را آورده است: «هیچ یک از بندگان خدا را کوچک نشمار که چه بسا او ولیّ خدا باشد و تو ندانی!» - کتاب حکمت نامه امام حسین در روایتی از ایشان به نقل از حضرت علی (ع) این آموزه را آورده است: هیچ یک از بندگان خدا را کوچک نشمار که چه بسا او ولیّ خدا باشد و تو ندانی! امروز، در بیست و یکمین روز از چله شعور حکمت های جامع علوی را از باب ششم کتاب حکمت نامه امام حسین (ع) به قلم محمد ری شهری را مرور خواهد کرد.

در متن این کتاب آمده است: هیچ بنده ای را حقیر نشمار؛ شاید او ولی خدا باشد! الخصال به سندش از امام حسین از امام علی آورده است: خداوند تبارک و تعالی چهار چیز را در چهار چیز پنهان کرده است؛ (اول) رضایتش را در اطاعت، پنهان کرده است.

پس هیچ یک از طاعت های او را خُرد نشمار که چه بسا همان با رضایت خدا همراه باشد و تو ندانی! (دوم) نارضایتی اش را در معصیتش پنهان کرده است؛ پس هیچ یک از معصیت های او را کوچک نشمار که چه بسا نارضایتی اش با معصیتی همراه شود و تو ندانی! (سوم) اجابتش را در دعا پنهان کرده است؛ پس هیچ دعایی را کوچک نشمار که چه بسا با اجابتش قرین شود و تو ندانی! (چهارم) ولیّ خود را میان بندگانش پنهان کرده است پس هیچ یک از بندگان خدا را کوچک مشمار که چه بسا او ولیّ خدا باشد و تو ندانی.


برچسب ها: امام حسین - امام - حکمت - حسین - کتاب - حضرت علی - آورده
آخرین اخبار سرویس:

هیچ بنده ای را حقیر نشمار؛ شاید او ولیّ خدا باشد!

هیچ بنده ای را حقیر نشمار؛ شاید او ولیّ خدا باشد!