مطالب مرتبط:
تاکید بر کاهش تنش های منطقه در بیانیه مشترک استرالیا و آمریکا
تاکید آمریکا و استرالیا بر کاهش تنش ها در خاورمیانه
حمله دوباره آمریکا و انگلیس به جنوب غرب یمن
حمله آمریکا و انگلیس به جنوب غرب یمن
اخذ مصوبه تشکیل منطقه نوآوری بین المللی غرب آسیا در تهران/ آمادگی کمک به تشکیل و تسهیل فعالیت تعاونی مسکن خبرنگاران را داریم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مرداد 1403 ساعت 12:552024-08-07بين الملل

بیانیه مشترک استرالیا و آمریکا درباره تنش ها در غرب آسیا


وزرای خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا در بیانیه ای مشترک خواستار کاهش تنش ها در غرب آسیا شده و بر حق فلسطینیان برای تشکیل یک کشور مستقل تاکید کردند.

- وزرای خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا در بیانیه ای مشترک خواستار کاهش تنش ها در غرب آسیا شده و بر حق فلسطینیان برای تشکیل یک کشور مستقل تاکید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایالات متحده و استرالیا در بیانیه ای مشترک بر نیاز ضروری به برقراری صلح و ثبات در غرب آسیا تاکید کرده و خواستار کاهش تنش های ناشی از ترور شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس شدند.

واشنگتن و کانبرا در این بیانیه تأکید کردند که دستیابی به صلح در منطقه برای تمامی طرفین سودآور است، به خصوص در وضعیت کنونی که رهبر حماس در تهران به شهادت رسیده و فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله نیز در حمله صهیونیست ها ترور شده است.

این بیانیه پس از دیدار آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده با پنی وونگ و ریچارد مارلس همتایان استرالیایی آن ها منتشر شد؛ دیداری که هدف آن تقویت اتحاد استرالیا و ایالات متحده و افزایش همکاری های 2 کشور در منطقه هند-آرام بوده است.

طرفین در این بیانیه ضمن تاکید بر ضرورت آزادسازی اسرای صهیونیست و حرکت به سوی آتش بس فوری در غزه ، خواستار رعایت حقوق بشردوستانه بین المللی از جمله حفاظت از غیر


برچسب ها: بیانیه - استرالیا - غرب آسیا - کاهش تنش - وزرای خارجه - خواستار - مشترک
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک استرالیا و آمریکا درباره تنش ها در غرب آسیا

بیانیه مشترک استرالیا و آمریکا درباره تنش ها در غرب آسیا