مطالب مرتبط:
گرامیداشت روز جهانی مسجد در اردبیل
روز جهانی مسجد
تصاویر| روز جهانی مسجد
روز جهانی مسجد/ مسجدالاقصی نماد و هویت مسلمانان
سورپرایز شدن رنک یک جهان توسط فدراسیون جهانی اسکیت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 مرداد 1403 ساعت 18:552024-08-21بين الملل

31 مرداد روز جهانی مسجد


31 مرداد؛ سالروز آتش زدن مسجدالاقصی، به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران روز جهانی مسجد نامگذاری شده است 31 مرداد روز جهانی مسجد به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای مازندران ، 31 مرداد؛ سالروز آتش زدن مسجدالاقصی، به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب سازمان همکاری اسلامی، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است   مسجدالاقصی نماد و هویت مسلمانان است، اما همچنان با اهانت و یورش مداوم شهرک نشینان صهیونیست روبه رو است و نظامیان اسراییلی مانع ورود حداکثری فلسطینیان به مسجدالاقصی می شوند.

 تلاش فلسطینیان برای حضور در مسجدالاقصی، بیانگر اراده و مقاومت آنان در حراست از هویت اسلامی و فلسطینی سرزمین مادری خود است.

صهیونیست ها در سال 1969 مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و این روز با ابتکار جمهوری اسلامی اسلامی ایران به نام روز جهانی مسجد در سازمان همکاری اسلامی نامگذاری شد.

در کشورمان، مساجد مکانی است که علاوه بر اقامه نماز و برگزاری تجمعات مذهبی، مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است تا نوجوانان و جوانان با فراگیری علوم دینی در راه زندگی با برکت قدم بردارند.

در حال حاضر 1264 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران فعال هستند و به فرزندان مردم، برنامه های فرهنگی هنری را تدریس می کنند.


برچسب ها: مسجدالاقصی - مسجد - اسلامی - سازمان همکاری اسلامی - جمهوری اسلامی - جمهوری اسلامی ایران - جهانی
آخرین اخبار سرویس:

31 مرداد روز جهانی مسجد

31 مرداد روز جهانی مسجد