مطالب مرتبط:
افتتاح مرکز نجوم و رصدخانه شهر ایلام
افتتاح مرکز نجوم و رصد خانه شهر ایلام
آغاز بکار رصدخانه نجوم ایلام بعد از 13 سال
مدرسه تابستانی زبان فارسی بنیاد سعدی افتتاح شد/ بدرقه معلمان زبان فارسی مدارس ارمنستان
افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس زنجان در هفته دفاع مقدس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 18:052024-07-29اجتماعي

تحقق رؤیای کودکان ایلامی با افتتاح رصدخانه نجوم


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از آغاز به کار مرکز تخصصی رصدخانه نجوم این استان پس از 13 سال رکود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فاطمه رستگار در آیین افتتاح تنها مرکز تخصصی نجوم استان اظهار کرد: برای بازسازی و گشایش این مرکز بیش از 40 میلیارد رال از منابع مالی طرح های عمرانی استانداری هزینه شده است.

وی افزود: این مرکز سال 76 ایجاد شد و تا سال 89 فعال بود؛ اما از سال 89 تاکنون تعطیل و عملا به یک مکان متروکه تبدیل شد که در دولت سیزدهم با پیگیری های مجدانه و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای بازسازی، تعمیر و تجهیز شد.

رستگار تشریح کرد: این مرکز تخصصی دارای رصدخانه و آسمان نما است که در کنار رصد و مطالعه آسمان، فعالیت های هنری، ادبی، علمی و پژوهشی با محوریت نجوم انجام می گیرد.

فرماندار ایلام نیز گفت: رشد متوازن امکانات و زیرساخت ها در همه مناطق برای بهره مندی تمامی شهروندان اجتناب ناپذیر و ضروری است.

عبدالصاحب نادری افزود: حوزه فرهنگی و کودک و نوجوان اهمیت و حساسیت بسیار ویژه ای دارد و باید در اولویت برنامه ریزی های مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: مرکز نجوم استان ایلام با پیگیری و تلاش مدیریت فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از یک مکان متروکه و مخروبه به یک مرکز علمی پیشرفته تبدیل شده است.


برچسب ها: مدیرکل کانون پرورش فکری - کانون پرورش فکری کودکان - رصدخانه - ایلام - نجوم - کودکان و نوجوانان - کانون پرورش فکری
آخرین اخبار سرویس:

تحقق رؤیای کودکان ایلامی با افتتاح رصدخانه نجوم

تحقق رؤیای کودکان ایلامی با افتتاح رصدخانه نجوم