مطالب مرتبط:
سارقان خشن به محل جرم برگشتند! +فیلم
سارقان خشن به جرم برگشتند!
سارقان خشن به محل جرم برگشتند!
سارقان مسلح نواب به محل جرم بازگشتند
حامیان رژیم صهیونیستی، شریک جرم این رژیم کودک کش هستند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1403 ساعت 04:302024-08-11بين الملل

پرتاب سومین جرم تاجی خورشیدی به سمت زمین طی این هفته


شراره های خورشیدی کلاس X قوی ترین دسته از شراره های خورشیدی هستند و علامت X با اعداد 1 تا 9 دنبال می شود که قدرت آنها را نشان می دهد و عدد 9 بالاترین است.

- لکه فعال خورشیدی AR3777 این هفته قوی ترین شعله های خورشیدی خود را پرتاب کرد و یک خروج جرم تاجی دیگر را برای برخورد با زمین در این هفته با احتمال ایجاد طوفان ژئومغناطیسی به فضا فرستاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون سه پرتاب خروج جرم تاجی(CME) به سمت سیاره ما در حال حرکت هستند که این می تواند به معنای افزایش فرصت های این هفته برای دیدن شفق در سراسر شمال ایالات متحده و اروپا باشد.

خروج جرم تاجی از خورشید، انفجارهای عظیم میدان مغناطیسی و پلاسما هستند که از شراره های خورشیدی نشات می گیرند و می توانند منجر به طوفان های ژئومغناطیسی قدرتمندی برای ما روی زمین شوند.

این طوفان ها چیزی هستند که به تماشاگران آسمان این شانس را می دهند که شاهد نمایش خیره کننده ای از  رنگ ها در آسمان شب باشند که به عنوان شفق های قطبی شناخته می شوند.

دو خروج جرم تاجی پیش از این از شراره های خورشیدی کلاس M که در روز چهارشنبه(7 اوت) فوران کردند به زمین رسیده بودند و دانشمندانِ مرکز پیش بینی هوای فضایی سازمان ملی اقیانوسی و جوی(NOAA) در پیش بینی خود تأیید کردند که یکی دیگر از آنها از کلاس X در روز پنجشنبه(8 اوت) پرتاب شده است.


برچسب ها: خورشیدی - مغناطیسی - هفته - پرتاب - طوفان - قوی ترین - میدان مغناطیسی
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب سومین جرم تاجی خورشیدی به سمت زمین طی این هفته

پرتاب سومین جرم تاجی خورشیدی به سمت زمین طی این هفته