مطالب مرتبط:
رویداد گردشگری نجوم در کرمان برگزار می شود
رمل های بلند کویر لوت هنگام غروب خورشید
آغاز مسابقات فوتسال سپاه کشور در ملایر
آغاز پیش فروش جدید سایپا + جزییات
آغاز مسابقات دانش آموزان استثنایی کشور در همدان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مرداد 1403 ساعت 11:052024-08-05اجتماعي

آغاز رویداد گردشگری نجوم در کویر لوت


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از برگزاری رویداد گردشگری شهاب باران برساوشی در شهداد کرمان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ معین افضلی گفت: برگزاری رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و همزمان با بارش شهاب سنگی برساوشی در کرمان آغاز شد.

  معاون گردشگری کرمان افزود: درکویر کرمان شب های ابری کمی وجود دارد و خیلی اوقات آسمان صاف و بدون ابر را داریم و ستاره ها در شب کویر انگار به شما نزدیک ترند و همین عوامل سبب می شود کویر یکی از بهترین مکان ها برای رصد ستارگان و دیدن آسمانی پرستاره و شگفت انگیز باشند.

  او در ادامه بیان کرد: بارش شهابی برساوشی از مهم ترین بارش های شهابی سالیانه است که معمولاً از بیست و هفتم تیر ماه تا سوم شهریور ماه (بیش از یک ماه) ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می شود که بهترین موقعیت برای علاقمندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می آید.

  افضلی اظهار کرد: اوج این بارش شهابی معمولاً در 21 و 22 مرداد ماه هر سال رخ می دهد که بیابان لوت شهداد بهترین موقعیت برای رویت این پدیده بوده و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و آماده کردن امکانات لازم، رویداد ویژه ای برای علاقه مندان این شهاب باران در نیمه دوم مرداد سا


برچسب ها: گردشگری - رویداد گردشگری - معاون گردشگری - کرمان - برگزاری - شهاب - بارش شهابی
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رویداد گردشگری نجوم در کویر لوت

آغاز رویداد گردشگری نجوم در کویر لوت