مطالب مرتبط:
فولادی ها در انتظار بازگشت یحیی به اهواز
قطع گاز در برخی مناطق اهواز
مساله شورای شهر اهواز برعهده شورای حل اختلاف است
قطع گاز در برخی مناطق اهواز در روز سه شنبه
تصویب بسته تشویقی رونق ساخت و ساز در اهواز توسط شورای شهر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1403 ساعت 12:152024-08-12پزشكي

انجام عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب در اهواز


عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب توسط متخصص قلب و عروق برای نخستین بار در خوزستان در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، دکتر حبیب حی بر گفت: برای نخستین بار در خوزستان، تعویض دریچه آئورت با روش (TAVI) از راه پوست و با استفاده از روش آنژیوگرافی، بدون نیاز به عمل باز قلب با همکاری اساتید بیهوشی قلب، جراحی قلب، آنژیوپلاستی و اکوکاردیوگرافی، برای یک بیمار 72 ساله خوزستانی در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد و وی با حال عمومی از بیمارستان ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه این روش برای درمان برخی از بیماری های دریچه های آئورت، دریچه میترال، دریچه سه لتی و دریچه پولمونر نیز کاربرد دارد، افزود: در روش قدیمی و سنتی تعویض دریچه آئورت، بیمار بیهوش و قفسه سینه برای دسترسی به دریچه آئورت برش داده می شود و سپس دریچه معیوب و تنگ برداشته شده و دریچه مصنوعی فلزی یا حیوانی به جای آن داخل آئورت دوخته و بیمار بعد از 24 تا 48 ساعت به هوش می آید و پس از چند روز بستری در بیمارستان، ترخیص می شود.

دکتر حی بر با اشاره به مزایای روش TAVI ادامه داد: طول دوره بستری در این روش بسیار کوتاه است، همچنین، مدت زمان بیهوشی بسیار کوتاه بوده و دوره بازگشت به زندگی نیز سریع تر از روش های سنتی است و همه مراحل این عمل به


برچسب ها: دریچه - بیمار - خوزستان - بیمارستان - تعویض - اهواز - متخصص قلب و عروق
آخرین اخبار سرویس:

انجام عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب در اهواز

انجام عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب در اهواز