مطالب مرتبط:
راه اندازی سه هزارو 600 پنل خورشیدی در کشور
راه اندازی قرارداد اختیار معامله یک صندوق طلا در بورس
قرارداد اختیار معامله صندوق طلای لوتوس با سررسید فروردین 1404 راه اندازی شد
راه اندازی دوباره «فرودگاه بین المللی شاهرود» | دستگاه قضایی پشت تولید در آمد
دو مرکز هوش مصنوعی جهاد دانشگاهی به زودی راه اندازی می شود/ تأمین منابع مالی بخش پژوهش و فناوری با چالش های زیادی مواجه شده
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1403 ساعت 10:302024-08-06اقتصادي

راه اندازی سه هزار و 600 پنل خورشیدی در کشور


، احسان فرهی در جمع مدیران اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان های کشور در شهر سرعین اظهار کرد: این طرح شروعی برای اجرای طرح های بزرگ نیروگاه های خورشیدی بزرگ است و مزیت قابل توجه آن استفاده از انرژی بی پایان و رایگان خورشید است که مشکل ناترازی برق در مناطق دورافتاده را برطرف می کند.

وی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، نداشتن آلودگی و همچنین 20 سال خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه ها توسط دولت را از مزایای این طرح ذکر کرد و افزود: این طرح علاوه بر کمک به تامین برق کشور در تولید انرژی پاک در پدافند غیرعامل نیز موثر بوده و برای تولیدکنندگان برق نیز درآمدزایی می کند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد استان های کشور از شرایط اقلیمی تولید برق خورشیدی برخوردار هستند، ادامه داد: استان های اصفهان و خراسان رضوی در کنار بوشهر از استان های برتر تولید برق از پنل های خورشیدی هستند.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور ادامه داد: استان اردبیل نیز از جمله استان های پیشرو و پایلوت آزمایشی جهاد روشنایی است و با اجرای بیش از 550 پنل خورشیدی در مناطق کم برخوردار از استان های ممتاز این پروژه در کشور است.

وی با بیان اینکه برای تامین برق از پنل های خورشیدی حساب ویژه ای در سال 1403 باز شده است، تصریح کرد: خرید تضمینی تولید برق از پنل های خورشیدی خانواده های


برچسب ها: خورشید - خورشیدی - استان های کشور - تولید - استان - نیروگاه ها - سازمان بسیج سازندگی
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی سه هزار و 600 پنل خورشیدی در کشور

راه اندازی سه هزار و 600 پنل خورشیدی در کشور