مطالب مرتبط:
پیشنهاداتی برای بخش صنعت در دولت چهاردهم/ نباید سرمایه گذاران را با اعطای رانت به تولید تشویق کرد
وضعیت ذخایر استراتژیک دارویی کشور مطلوب است
آغاز جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم
افزایش ذخایر استراتژیک دارویی به بیش از 6 ماه
حسینی: برنامه هفتم توسعه محور اصلی برنامه های دولت چهاردهم است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1403 ساعت 04:402024-08-18اقتصادي

ضرورت استراتژیک دولت، در مبارزه با رانت محوری در خودروسازی


به نظر می رسد، وزیر صمت برای درمان دردهای صنعت خودرو، که رفته رفته لاعلاج به نظر می رسند، باید هر چه سریع تر گام های اساسی برای جلوگیری از مسیرهایی که به طور فزاینده بر رانت محوری و فساد دامن می زند بردارد، - در چند سال گذشته، ارقام زیان نجومی خودروسازان هر بار رکوردهای تازه ای را در می نوردد، علاوه بر آن، سطح پایین کیفیت و هزینه بالای تولید در این صنعت نیز از مشکلات بزرگ صنعت و اقتصاد ایران است.

آخرین گزارش مرکز آمار در مورد تورم تولیدکننده نشان می دهد هزینه تولید در خودروسازی افزایش یافته و تورم سالانه در بخش خودرو، شامل ساخت وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر نسبت به سال گذشته، 35.

5درصد رشد کرده است.

این افزایش تورم برای تولید خودرو، نه فقط در بخش سالانه، در حالت نقطه به نقطه و ماهانه نیز رشد داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، در این شرایط، کیانوش پورمجیب، مدیرعامل ساپکو، گفته است 442 قطعه و سازنده قطعه دارای ریسک بالا شناسایی شده که در راستای اقتصادی سازی پروژه ها و کاهش ارزبری باید تعیین تکلیف شوند.

هر چند که عوامل متعددی مانند افزایش قیمت نهاده های تولید، تحریم، رشد قیمت ارز، بالارفتن دستمزد و حقوق نیروی انسانی، و تحریم در گران تمام شدن تولید خودرو تعیین کننده هستند، اما سهم قطعه سازی گران داخلی را نیز نباید نادیده گ


برچسب ها: تولید - خودروسازی - مبارزه با رانت - صنعت - تورم - افزایش - سالانه
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استراتژیک دولت، در مبارزه با رانت محوری در خودروسازی

ضرورت استراتژیک دولت، در مبارزه با رانت محوری در خودروسازی