مطالب مرتبط:
فراخوان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه ای تمداربیت اردل منتشر شد
اعلام فراخوان جشنواره شعر «تمداربیت» در چهارمحال وبختیاری
انتشار فراخوان نخستین جشنواره موسیقی گروه نوازی استان تهران
آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «تنویر» برگزار می شود
برپایی جشنواره گل های سرخ در ورزشگاه شهید کاظمی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 08:152024-07-29فرهنگي

فراخوان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه ای تمداربیت اردل


،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ارتقا، پاسداشت و حفظ ادبیات قومی، ارائه شایستگی های حوزه اندیشه شعر لری و توان این شعر در راستای به روز کردن و بازآفرینی مضامین نو، بهره گیری از ادبیات در ایجاد وفاق و همدلی با موضوعات وحدت آفرین قومی و در راستای تقویت وحدت ملی، ارج نهادن به شاعران پیشکسوت و معرفی و تشویق چهره های جوان از جمله اهداف برگزاری این رویداد ادبی است.

پیام احمدی افزود:چهاردهمین جشنواره شعر منطقه ای تمداربیت اردل در 2 بخش موضوعی و در 2 رده سنی به صورت رقابتی و با تمرکز بر گویش لری برگزار می شودوی تصریح کرد: آثار شاعران استان های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرزدراین جشنواره ارائه می شود.

وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی شاعران آزاد است افزود: تنها آثار سروده شده به گویش لری در جشنواره پذیرفته می شود و هر شاعر می تواند تنها با ارسال سه اثر به دبیرخانه این جشنواره در یکی از 2 بخش جشنواره شرکت کند.

تمدار بیت نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف هنگام قالیبافی بر روی دار، با گویش محلی خود، آن را زمزمه می کنند.


برچسب ها: جشنواره - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی - جشنواره شعر - فرهنگ و ارشاد اسلامی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد - شاعران - شاعران پیشکسوت
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه ای تمداربیت اردل

فراخوان چهاردهمین جشنواره شعر منطقه ای تمداربیت اردل