مطالب مرتبط:
با این دو نوشیدنی طبیعی با گرمازدگی مقابله کنید
8 توصیه برای مقابله با گرمازدگی
اولین حریف تدارکاتی تراکتور
عکس/ اولین کد تسک امروز تپ سواپ 5 مرداد جمعه
اولین سازه آپارتمانی جهان + فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 08:152024-07-27پزشكي

اولین راهکارهای مقابله با گرمازدگی


با افزایش دما در روزهای اخیر و خطر آسیب های ناشی از آن مانند عوارض اشعه فرا بنفش و بروز گرمازدگی، متخصصان طب اورژانس در خصوص خطرات جدی ناشی از گرمازدگی هشدار داده اند و با ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان این عارضه، - ایسنا/خوزستان با افزایش دما در روزهای اخیر و خطر آسیب های ناشی از آن مانند عوارض اشعه فرا بنفش و بروز گرمازدگی، متخصصان طب اورژانس در خصوص خطرات جدی ناشی از گرمازدگی هشدار داده اند و با ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان این عارضه، بر لزوم اجتناب از قرار گرفتن در معرض اشعه فرا بنفش و هوای گرم حتی در سایه تاکید می کنند.

حسن معتمد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت وگو با ایسنا با هشدار جدی درباره گرمازدگی، اظهار کرد: گرمازدگی، عارضه ای ناشی از اختلال در سیستم تنظیم دمای بدن است و زمانی رخ می دهد که بدن قادر به دفع حرارت اضافی نباشد.

وی افزود: علائم گرمازدگی از خارش پوستی ساده تا مشکلات جدی عصبی مانند سرگیجه، تهوع و حتی از دست دادن هوشیاری متغیر است.

این متخصص طب اورژانس با تاکید بر جلوگیری از بروز گرمازدگی گفت: گرمازدگی تنها مختص افرادی که در معرض مستقیم آفتاب قرار دارند نیست، حتی در سایه نیز اشعه فرا بنفش می تواند به بدن آسیب برساند، بنابراین بهتر است در فضاهای خنک و بسته بمانیم.


برچسب ها: گرمازدگی - پیشگیری و درمان - روزهای اخیر - عضو هیات علمی دانشگاه - طب اورژانس - افزایش دما - دانشگاه علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

اولین راهکارهای مقابله با گرمازدگی

اولین راهکارهای مقابله با گرمازدگی