مطالب مرتبط:
چرا به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می شویم؟
بهتر است این مواد غذایی را فریز نکنید!
این مواد غذایی را هرگز در فریزر نگذارید!
کشاورزی باید به سمت دانش بنیان حرکت کند/ تدوین سند امنیت غذایی
تصاویر/ آستان علوی روزانه بیش از 250 هزار وعده غذایی به زائران اربعین تقدیم می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1403 ساعت 15:352024-08-12پزشكي

مواد غذایی حاوی کلسترول بالا


تحقیقات جدید ارائه شده به «کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در فیلادلفیا» نشان می دهد مصرف کلسترول بیش از حد در حال حاضر به عنوان یکی از 14 عامل خطر زوال عقل شناخته شده است.

- تحقیقات جدید ارائه شده به کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در فیلادلفیا نشان می دهد مصرف کلسترول بیش از حد در حال حاضر به عنوان یکی از 14 عامل خطر زوال عقل شناخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کلسترول ماده ای است که به طور طبیعی توسط کبد تولید می شود و نقش های اساسی در بدن ایفا می کند، اما کلسترول بد به مقدار خیلی زیاد می تواند منجر به انسداد عروق، افزایش خطر زوال عقل، حمله قلبی و سکته شود.

رژیم غذایی نقش مهمی در افزایش سطح کلسترول دارد و شش غذا به عنوان مقصر اصلی آن شناخته می شوند که در ادامه به آن می پردازیم.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار عموما به عنوان نوشیدنی ناسالم شناخته می شوند، اما علاوه بر آن می توانند بر سطح کلسترول نیز تأثیر منفی بگذارند.

این به دلیل متابولیسم قند اضافی بدن، به ویژه فروکتوز است که به دلیل کم هزینه بودن، مقادیر زیادی از آن در این نوشیدنی ها یافت می شود.

به گفته کارشناسان تغذیه، زمانی که ما کالری را از طریق این نوشیدنی ها مصرف می کنیم، کبد انرژی اضافی را به طور متفاوتی فرآوری می کند و منجر به تولید کلس


برچسب ها: کلسترول - کنفرانس بین المللی - انجمن آلزایمر - زوال عقل - نوشیدنی - بین المللی - فیلادلفیا
آخرین اخبار سرویس:

مواد غذایی حاوی کلسترول بالا

مواد غذایی حاوی کلسترول بالا