مطالب مرتبط:
حمایت دکتر عبدالرحمن رستمیان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران از دکتر ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت دولت پزشکیان/ دکتر ظفرقندی انشاءالله با رای خوبی که می آورد و پشتیبانی بعد از آن در مجلس قوانین و منابع سلامت و نتایج خوبی شاهد باشیم
برپایی محفل شعر عاشورایی در دانشگاه علوم پزشکی قم
50 درصد از حیوان گزیدگی های خراسان رضوی متعلق به مشهد است
اولین گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مرز مهران اعزام شد
اعزام اولین گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مرز مهران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1403 ساعت 19:502024-08-13پزشكي

ماهانه هزار و 500 حیوان گزیدگی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ می دهد


هزار و 500 حیوان گزیدگی هر ماه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهدرخ می دهد که 50 درصد از آن ها متعلق به شهر مشهد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:بیشترین حیوان گزیدگی ها در خراسان رضوی مربوط به سگ گزیدگی و پس از آن مربوط به گزش گربه، روباه و شغال گزارش شده است.

زهرا نهبندانی افزود: توصیه می شود کسانی که دچار گزیدگی از سوی حیوانات مختلف از جمله سگ های ولگرد می شوند بلافاصله برای دریافت واکسن هاری به نزدیک ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه غذا دادن مستقیم به حیوانات کار اشتباهی بوده و موجب افزایش آمار گزیدگی می شود، گفت: این کار بیشتر توسط بچه ها انجام می شود و از والدین درخواست داریم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هاری درمان ندارند، اما با واکسیناسیون قابل پیشگیری است و مراکز درمان هاری در خراسان رضوی به صورت 24 ساعته فعال هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در 17 شهرستان خراسان رضوی، 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت 17


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی مشهد - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی مشهد - گزیدگی - دانشگاه علوم - حیوان گزیدگی - علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

ماهانه هزار و 500 حیوان گزیدگی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ می دهد

ماهانه هزار و 500 حیوان گزیدگی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ می دهد