مطالب مرتبط:
پرونده ثبت جهانی «هجیج» تدوین می شود
ثبت جهانی 3 روستای مازندران
نقش مردم در راستای ثبت جهانی دره خرم آباد موثر است
17 اثر تاریخی در پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد پیش بینی شده است
ثبت جهانی دره خرم آباد موجب تبادل فرهنگی می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1403 ساعت 16:152024-08-20سياسي

روستاهای اروست، نوا و یوش ثبت جهانی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از پیگیری ثبت جهانی سه روستای نوای آمل، یوش نور و اروست شهرستان ساری خبر داد.

- ایسنا/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از پیگیری ثبت جهانی سه روستای نوای آمل، یوش نور و اروست شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین ایزدی سه شنبه 30مرداد 1403 با اشاره به انتخاب روستای کندلوس برای ثبت در لیست آثار جهانی، اظهار کرد: روند اجرایی ثبت این روستا در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت سه روستای نوا در شهرستان آمل، یوش شهرستان نور و اروست شهرستان ساری، خبر داد و یادآور شد: اقدامات لازم برای ثبت این روستاها انحام شده و از شاخص های لازم آن در شواری ثبت نیز دفاع شده است.

او با اشاره به ویژگی ها و پتانسیل های منحصربه فرد روستاهای نوا، یوش و اروست، فعالیت جوامع بومی، اقتصاد در روستا، حضور زنان در اقتصاد روستا وحفاظت محیط زیست را از مهمترین ویژگی های سه روستا برای ثبت در لیست میراث جهانی برشمرد.

ایزدی به وجود درخت ارس به عنوان یکی از ویژگی های خاص روستای اروست برای ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: درخت ارس از جمله درختان جنگل های هیرکانی است که از بسترهای آبی زمین محافظت می کند تا کویر به سمت جنگل های هیرکانی امتداد پیدا نکند.


برچسب ها: گردشگری و صنایع دستی - روستا - شهرستان - شهرستان ساری - مازندران - صنایع دستی - ثبت جهانی
آخرین اخبار سرویس:

روستاهای اروست، نوا و یوش ثبت جهانی می شود

روستاهای اروست، نوا و یوش ثبت جهانی می شود