مطالب مرتبط:
شکست کشتی گیر ایرانی در یک قدمی نیمه نهایی
شکست تلخ و شیرین یوز ایرانی/ علیپور به یک چهارم رسید
المپیک 2024 پاریس| ورود ایران به جدول مدال ها با برنز؛ میرزازاده مقابل یک ایرانی طلسم شکست
نقش مؤثر رسانه «شهربانو» در روایت بانوان شهر مشهد + فیلم
نقش خبرنگاران در جنگ روایت ها بی بدیل است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مرداد 1403 ساعت 00:102024-08-06سياسي

چرا رسانه های ایرانی در جنگ روایت ها شکست می خورند؟


روز به روز شاهد آبرفت اعتماد عمومی به رسانه های جریان اصلی بوده ایم و به تبع زمینه برای نفوذ و تاثیرگذاری تریبون های رسانه ای ایران ستیز در جامعه فراهم شده است.

- اما چرا این اتفاقات افتاده است؟ عباس رضایی ثمرین* در خبرآنلاین نوشت: ترور رهبر جنبش حماس در تهران یک بار دیگر موضوع ظرفیت روایت سازی رسانه های ایرانی و توان ایستادگی آنها در برابر روایت های بدیل و انگاره سازی های خارجی را به صدر توجه افکار عمومی آورده است.

در روزهایی که اطلاعات با سرعتی سرسام آور در حال گردش است، نقش رسانه ها صرفا در انتشار خبر خلاصه نمی شود و کنشگران جهانی از آنها برای شکل دهی به روایت های مشترک و ایجاد وفاق استفاده می کنند.

در ادبیات علم ارتباطات، قدرت چارچوب بندی یکی از ابزارهای اصلی رسانه ها برای روایت سازی به شمار می آید.

ایده مرکزی نظریه چارچوب بندی این است که رسانه ها با انتخاب و برجسته سازی برخی جنبه های واقعیت و نادیده گرفتن جنبه های دیگر، عملا چارچوبی برای ادراک مخاطب ایجاد می کنند.

بر اساس این نظریه، رسانه ها نه تنها انتقال دهنده اطلاعات، بلکه شکل دهنده به نحوه تفسیر و درک مخاطبان از رویدادها هستند.

آنها با انتخاب زاویه ورود به موضوعات یا ترسیم هدفمند محل نزاع  و نوعی قاب بندی گزینشی، به جنبه های مشخصی از ماجراها نور می اندازند و ا


برچسب ها: رسانه ها - رسانه - روایت - ایران - سازی - ایرانی - اعتماد عمومی
آخرین اخبار سرویس:

چرا رسانه های ایرانی در جنگ روایت ها شکست می خورند؟

چرا رسانه های ایرانی در جنگ روایت ها شکست می خورند؟