مطالب مرتبط:
چسباندن بافت ها بدون بخیه با کمک فناوری چاپ سه بُعدی
برگزاری همایش پتروشیمی ایران با شعار فناوری پاک
رتبه دوم خراسان رضوی در نوسازی بافت فرسوده کشور
غول فناوری آمریکا 15 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند
نیازمند بازنگری در طرح حفاظت از بافت های تاریخی استان هستیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1403 ساعت 07:152024-08-04پزشكي

چسباندن بافت ها بدون بخیه با کمک فناوری چاپ سه بُعدی


موادی با ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی ها از جمله انعطاف پذیری برای تحمل ضربان ثابت قلب، مقاومت در برابر فشار مفاصل، و سازگاری با نیازهای خاص بیمار به دست می آید.

- این گروه امیدوارند که این روش آنها باعث ایجاد مواد زیستی پیشرفته مانند بانداژ قلب حامل دارو، تکه های غضروفی و بخیه های بدون سوزن شود.

یک چسب انعطاف پذیر جدید که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است می تواند برای ترمیم بافت های آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در آینده نزدیک، شکل جدیدی از مواد که مانند بانداژ عمل می کنند، می توانند قلب های آسیب دیده یا سایر قسمت های بدن را با ادغام شدن با بافت موجود، ترمیم کنند.

به نقل از آی ای، محققان روش جدیدی را برای چاپ سه بعدی موادی ایجاد کرده اند که قدرت و انعطاف پذیری بافت انسانی را شبیه سازی می کنند.

دانشگاه کلرادو بولدر با دانشگاه پنسیلوانیا برای توسعه این روش چاپ سه بعدی جدید به نام درمان پیوسته پس از نوردهی به کمک شروع ردوکس(CLEAR) همکاری کرد.

در این رویکرد، موادی با ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی ها از جمله انعطاف پذیری برای تحمل ضربان ثابت قلب، مقاومت در برابر فشار مفاصل، و سازگاری با نیازهای خاص بیمار به دست می آید.


برچسب ها: انعطاف پذیری - چاپ سه بعدی - دانشگاه کلرادو بولدر - دانشگاه پنسیلوانیا - آسیب دیده - فناوری چاپ سه بعدی - مواد
آخرین اخبار سرویس:

چسباندن بافت ها بدون بخیه با کمک فناوری چاپ سه بُعدی

چسباندن بافت ها بدون بخیه با کمک فناوری چاپ سه بُعدی