مطالب مرتبط:
معماری خلاقانه؛ آقاهه تو برف یه کلبه یخی ساخته اون علامت قلب رو ببین انگاری عاشقه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1403 ساعت 19:002024-07-23اجتماعي

برف روبی در ییلاقات سبلان


در اوج گرمای تابستان که در برخی از استان ها دمای هوا به 53 درجه رسیده، در دامنه های سبلان عملیات برف روبی جاده های عشایری در گام های پایانی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل عصر سه شنبه در جریان برف روبی جاده های عشایری در دامنه های سبلان، اظهار کرد: با تلاش راهداران عملیات برف روبی از اردیبهشت ماه شروع شده و ما آخرین نقطه مسیرهای کوهستانی سبلان را برای تردد عشایر برف روبی کرده و بازگشایی را انجام دادیم.

حاتم طهماس پور تصریح کرد: تاکنون 250 نقطه مسدود شده از برف با تلاش راهداران و استفاده از دستگاه ها و تجهیزات راهداری بازگشایی شده و عملیات برف روبی در اوج گرمای تابستان در این منطقه در حال انجام است.

وی گفت: یک هزار و 800 کیلومتر جاده عشایری در استان اردبیل وجود دارد که عمده آن در مناطق کوهستانی و برف گیر قرار گرفته که تا 2 ماه اخیر سعی شده تا این فرآیند به انجام برسد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: با بازگشایی آخرین مسیر عشایر مشگین شهر به راحتی می توانند تردد خود را به مناطق ییلاقی نیر و سراب انجام داده و از این مناطق نیز بهره برداری کنند.

طهماس پور به استقرار هوای خنک در دامنه های سبلان اشاره کرد و ادامه داد: بر خلاف مناطقی که دمای 55 درجه را تجربه می کنند ما در این مناطق با شرایط خ


برچسب ها: برف روبی - عملیات برف روبی - عشایر - روبی - عشایری - استان اردبیل - سبلان
آخرین اخبار سرویس:

برف روبی در ییلاقات سبلان

برف روبی در ییلاقات سبلان