مطالب مرتبط:
بررسی ناترازی در مصرف برق | چالش ها و راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در ایران
عکس تیم والیبال ایران با حضور آیتک سلامت و ندا چملانیان همسر فوتبالیست دانیال اسماعیلی فر/ جذابیت 3 هیچ آیتک در برابر زهرا گونش
تفاهم نامه سه جانبه بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی یزد برای ارتقای سلامت مردم
ظفرقندی: در حوزه پزشکی، سلامت و بهداشت نباید نگاه سیاسی را دخالت داد/ خیلی از نمایندگان قانع شدند/ حضور امروز پزشکیان در صحن مجلس حتما می تواند در این زمینه کمک کند
کنعانی: شهید هنیه بار ها به شخصه به من گفتند که شهید امیرعبداللهیان نه تنها وزیر امور خارجه ایران، بلکه وزیر امور خارجه مقاومت هستند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 مرداد 1403 ساعت 05:102024-08-21پزشكي

ایران در قله علم پزشکی / 3 چالش مهم «سلامت»


ایرانِ امروز در زمینه توانمندی و پیشرفت های پزشکی و داروسازی جزو کشورهایی است که مجامع علمی بین المللی در حوزه پزشکی، حساب ویژه ای روی دانشمندان آن باز کرده اند، - بر قله علم پزشکی ایستاده و به مدد همین پیشرفت های شگرف نیز هیچ بیماری جهت درمان نیازی به اعزام به خارج از کشور ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و تایید بسیاری از سازمان های علمی، ایران در بسیاری از شاخص های پزشکی در دنیا جزو کشورهای پیشرفته است و بر همین اساس هم امروزه هیچ بیماری برای درمان به خارج از کشور نیاز ندارد؛ این درحالیست که گفته می شود تا قبل از دهه 70 سالانه 11 هزار بیمار جهت درمان به خارج از کشور اعزام می شدند و بابت هر بیمار نیز میانگین 10 هزاردلار هزینه می شد.

همچنین به استناد آمار و اطلاعات ارایه شده از سوی سازمان نظام پزشکی، تا سال 1367 نزدیک 5000 پزشک خارجی در ایران فعال بودند که هرکدام میانگین 2500 تا 3000 دلار حقوق می گرفتند.

بنابراین رشد تربیت نیروی انسانی متخصص و از طرفی کیفیت طبابت در ایران، حداقل 12 تا 17 هزار میلیاردتومان در سال صرفه جویی ارزی را به دنبال دارد.

البته مشخص است که حفظ و ارتقای چنین دستاوردهایی نیازمند تلاش و توجه ویژه به توسعه زیرساخت ها و خصوصا نگه داشت نیروی انسانی است.


برچسب ها: پزشکی - پزشک - کشور - بیمار - ایران - پیشرفت - درمان
آخرین اخبار سرویس:

ایران در قله علم پزشکی / 3 چالش مهم «سلامت»

ایران در قله علم پزشکی / 3 چالش مهم «سلامت»