مطالب مرتبط:
پیگیری مشکلات پیازکاران استان اصفهان + فیلم
حضور 6 ورزشکار و یک سرمربی از استان اصفهان در کاروان ورزشکاران پارالمپیک
مجمع سالانه هیئت اسکیت استان اصفهان
تجلیل از پیشکسوتان عکاسان خبری استان اصفهان
اعمال مدیریت اصفهان بر دامنه شمالی دنا به حفاظت پایدار آن کمک می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1403 ساعت 18:052024-08-20اجتماعي

واکاوی ابعاد مصوبه واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان


، در این برنامه چالشی 2 میهمان به صورت حضوری و سه میهمان نیز خارج از استودیو در خصوص ابهامات فراروی این مصوبه بحث و گفتگو کردند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این برنامه، ابتدا در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت سد ماندگان در دامنه کوه دنا بر روی رودخانه ماندگان اصفهان گفت: با مصوبه واگذاری دنای شمالی قرار بود منطقه حفاظت شده توسعه پیدا کند و البته دغدغه برخی عشایر سمیرم و تعارضات حقوقی آنها برطرف شود و این مصوبه ارتباطی به ساخت سد ندارد.

اکبری با اشاره به برخی از کاستی ها در خصوص مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا طی سال های پیش افزود: در موضوع دنای شمالی باید به همه ظرفیت ها باید برای مدیریت بهتر این منطقه از جمله ظرفیت عشایر منطقه سمیرم توجه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم پیش کشیدن موضوع عشایر سمیرم را بهانه ایی برای تقلیل این مصوبه دانست و افزود: منطقه حفاظت شده دنا یک مسئله ملی و بالاتر از آن یک مسئله جهانی است و این موضوع صرفا به دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان مربوط نمی شود.

احمد زاده ضمن درخواست از مسئولان محیط زیست کشور برای توقف فوری اجرای سد در دامنه دنا گفت: بر اساس مطالعات علمی و نظر نخبگان دانشگاهی این اقدام برای اکوسیستم دنا یک خطر جدی زیست محیطی محسوب می شود.


برچسب ها: منطقه حفاظت شده - مصوبه - منطقه حفاظت - سازمان حفاظت محیط زیست - منطقه - کهگیلویه و بویراحمد - منطقه حفاظت شده دنا
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی ابعاد مصوبه واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان

واکاوی ابعاد مصوبه واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان