مطالب مرتبط:
قانون پیش فروش بازدارنده تولید مسکن| معاملات مسکن قفل شد| قصور نظام های مهندسی در شناسنامه فنی ملکی
افزایش سودآوری و پایان ناترازی شرکت ها، 2 مزیت مهم اجرای قانون برنامه هفتم توسعه/ دولت چهاردهم کاهش دخالت در تولید و قیمت گذاری را در دستورکار قرار دهد
ابن عباس مجوسی یکی از آن سه پزشک نامدار/ تأثیر طب ملکی بر کتاب قانون ابن سینا
الزام واردات موبایل با ارز حاصل از صادرات لوازم خانگی منتفی شد
ثبت نام وام خرید خودرو / وام فوری 500 میلیونی بگیرید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 09:102024-07-29سياسي

کلاهبرداری های ملکی با قانون الزام به ثبت رسمی کاهش می یابد


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول منجر به کاهش کلاهبرداری های ملکی می شود.

- عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول منجر به کاهش کلاهبرداری های ملکی می شود.

عثمان سالاری در گفت وگو با ایسنا، درباره تاثیر قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در امنیت معاملات ملکی گفت: به هر میزانی که معاملات و داد و ستدها مبنا، بنیاد، اساس و شالوده مستحکم تری داشته باشند، بدیهی و طبیعی است که متعاملین با فراغ بال و طیب خاطر بیشتری معاملات را انجام می دهند و کلاهبرداری ها کاهش پیدا می کند.

سالاری افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه انجام معاملات وجود داشت این بود که فرد معامله ای را با سند عادی یا حتی سند رسمی انجام می داد اما بعد از مدتی یا حتی بعد از چند سال، فرد دیگری این ادعا را که قبلا معامله ای را راجع به این ملک انجام داده و آن را خریداری نموده است، مطرح می کرد.

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: دادگاه هم بر اساس ادعای مذکور استناد می کرد که با توجه به این که این معامله در تاریخ قبل انجام شده و انتقال مالکیت محقق و ثبت شده است، بنابراین مالک نخست دیگر حقی نداشته که آن ملک را دوباره معامله نماید.


برچسب ها: معاملات - کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس - کلاهبرداری - کمیسیون حقوقی و قضایی - مجلس شورای اسلامی - کمیسیون حقوقی - غیرمنقول
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری های ملکی با قانون الزام به ثبت رسمی کاهش می یابد

کلاهبرداری های ملکی با قانون الزام به ثبت رسمی کاهش می یابد