مطالب مرتبط:
گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است
تاندون های آسیب دیده با کمپلکس نانویی بهبود می یابد
عوامل دوری انسان از عاقبت به خیری
فیلترینگ به کسب و کار مردم را آسیب زده است/فیلترینگ باید هوشمند باشد
عوامل دوری انسان از عاقبت بخیری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1403 ساعت 19:302024-07-22سياسي

عفاف و حجاب انسان را از آسیب ها حفظ می کند


کارشناس مذهبی مدرسه علمیه تخصصی الزهرا «س» ساری گفت: عفاف و حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و انسان را از آسیب ها حفظ می کند.

- ساری- کارشناس مذهبی مدرسه علمیه تخصصی الزهرا س ساری گفت: عفاف و حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و انسان را از آسیب ها حفظ می کند.

حمیده السادات موسوی، در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه را عفاف گویند که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف تر حجاب، میوه عفاف و عفاف، ریشه حجاب است.

وی در ادامه با بیان اینکه فلسفه اصلی واجب شدن حجاب اسلامی طبق آیات و روایت دستیابی به تزکیه نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است، افزود: حجاب، یکی از ارزش های اصلی جامعه اسلامی است که تأثیرات مختلفی در زندگی دارد، و تأمل در دستورهای دینی، به ویژه در نظام تربیتی و روان شناختی اسلام، نشان می دهد که هدف نهایی این مکتب، تربیت انسان های کامل، سالم، مفید و عاری از هرگونه ناهنجاری های روانی و رفتاری است.

وی همچنین در ادامه افزود: از کارکردهای روانی عفاف و حجاب می توان به رشد شخصیت زن، عامل ارزشمندشدن او، مصون ماندن زن در برابر طمع ورزی هوس بازان، زمینه ساز کمال گرایی، عاملی برای پایبندی به اصول اخلاق انسانی، عاملی برای رشد شخصیت اجتماعی زنان،


برچسب ها: حجاب - عفاف و حجاب - کارشناس مذهبی - اسلامی - عفاف - مدرسه علمیه - آسیب ها
آخرین اخبار سرویس:

عفاف و حجاب انسان را از آسیب ها حفظ می کند

عفاف و حجاب انسان را از آسیب ها حفظ می کند