مطالب مرتبط:
بلاهایی که تغذیه با شیر مصنوعی سر نوزاد می آورد
تغذیه گرمایش جهانی از دریاچه های خشک
تغذیه ناسالم یکی از عوامل نازایی در کشور است
زیباترین تونل ایران بوی مرگ می دهد
عفونت های پنوموکوکی یکی از عوامل مرگ و میر در کودکان زیر 2 سال
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مرداد 1403 ساعت 06:002024-08-05پزشكي

نجات یک میلیون نوزاد از مرگ با تغذیه شیرمادر


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شروع تغذیه نوزاد با شیرمادر در ساعت اول پس از تولد را، نجات بخش جان یک میلیون نوزاد در جهان عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا سهرابی، تغذیه با شیر مادر را کودک دانست و گفت: سعی می کنیم با حمایت از مادران و اجرای قوانین مربوطه هیچ کودکی از این نعمت الهی محروم نشود.

وی، تغذیه با شیر مادر را بهترین سرمایه گذاری برای حفظ و ارتقای سلامت و بقای کودکان و زنان جامعه برشمرد و تاکید کرد: هر ساله شروع تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت پس از تولد، جان یک میلیون نوزاد را در جهان نجات می دهد.

سهرابی با بیان اینکه شیر مادر کامل ترین و سازگارترین غذا برای نوزاد است، خاطرنشان کرد: شیر مادر تا پایان 6 ماهگی به تنهایی برای تغذیه شیرخوار کافی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه زنان در سنین باروری بخشی از جمعیت شاغل کشور را تشکیل می دهند، بر اهمیت حمایت اجتماعی و قانونی از این قشر در فرزندآوری و تشویق به تغذیه با شیر مادر تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات شیردهی در مادران شاغل، شایع ترین علت عدم تغذیه با شیر مادر در این مادران را چالش های موجود در محل کار برشمرد و فراهم کردن امکانات و فضاهای مناسب برای تغذیه با شیر مادر در محیط های کاری و اجتماعی را به عنوان حق مادر


برچسب ها: تغذیه با شیر مادر - علوم پزشکی شهید بهشتی - شیر مادر - دانشگاه علوم پزشکی - مادر - تغذیه - نوزاد
آخرین اخبار سرویس:

نجات یک میلیون نوزاد از مرگ با تغذیه شیرمادر

نجات یک میلیون نوزاد از مرگ با تغذیه شیرمادر