مطالب مرتبط:
تنش در بورس های آسیایی
تاج: ما باید به تیم های آسیایی کمک کنیم
نجات یک قلاده سگ و توله ها از زیرآوار در بابل
مشاهده یوز مادر با دو توله در پل ابریشم
این زن با چهره مظلومش خطرناکترین قاچاقچی زن دنیا است/ عکس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1403 ساعت 10:452024-08-20اجتماعي

عکس: هلیا، یوزپلنگ آسیایی همراه 2 توله اش


یوزپلنگ «هلیا» با امید به آینده و کنار آمدن با از دست دادن یک فرزندش در نخستین بارداری، در زایمان دوم با 2 توله مشاهده شد.

ثبت تصویر 2 قلاده گربه کاراکال نیز به عنوان راس هرم غذایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، یوزپلنگ هلیا فرزند هَرب همان مادر مهربانی است که به عنوان نسل اول بالغ و صاحب 2 توله شد.

یکی از توله ها که نر و کمتر از 2 سال سن داشت روز ششم تیر 1402 در تصادف با خودروهای عبوری تلف شد و هلیا تا چندین روز در محدوه تصادف به همراه فرزند دیگر در پی فرزند تلف شده اش بود.

اکنون انتشار خبر مشاهده این مادر مهربان با 2 فرزند در دومین زایمان خود در محدوده حفاظت مشارکتی یوزکنام پل ابریشم در شرق سمنان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان شادی بخش قلب دوست داران محیط زیست شد.

طبق بررسی ها یوزپلنگ هلیا پس از اینکه تک فرزند باقی مانده خود در سال گذشته را با موفقیت رها و مستقل کرد، در بارداری دوم موفق به 2 قلویی زایی شد.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان گفت: وجود مادر و توله ها و مشاهده دیگر یوزپلنگ ‎های شناسنامه دار نشاندهنده پویایی جمعیت این گونه ارزشمند در منطقه توران شاهرود و بیانگر این است که سازمان حفاظت محیط زیست در تامین طعمه، آب و تامین امنیت این زیستگاه عملکرد مطلوب دارد.


برچسب ها: فرزند - یوزپلنگ - اداره کل حفاظت محیط زیست - محیط زیست - حفاظت محیط زیست - بارداری - یوزپلنگ آسیایی
آخرین اخبار سرویس:

عکس: هلیا، یوزپلنگ آسیایی همراه 2 توله اش

عکس: هلیا، یوزپلنگ آسیایی همراه 2 توله اش