مطالب مرتبط:
شبکه برق کشور تحت فشار نصاب های جدید اوج مصرف / توانیر: میزان تقاضای مصرف برق کشور تا کنون 6 بار نصاب های قبلی را شکسته است
کاهش مصرف برق حرم مطهر رضوی برای کمک به پایداری شبکه برق 
کاهش مصرف برق حرم مطهر رضوی برای کمک به پایداری شبکه برق
کاهش مصرف برق حرم امام رضا(ع) برای کمک به پایداری شبکه برق 
کاهش مصرف برق حرم رضوی برای کمک به پایداری شبکه برق
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 11:302024-07-27اقتصادي

تمهیدات وزارت نیرو برای پایداری شبکه برق همزمان با اوج گیری گرما


همزمان با افزایش شدید دمای هوا در نقاظ مختلف کشور و بالا رفتن میزان تقاضای مصرف برق، وزارت نیرو تدابیر ویژه ای را برای حفظ پایداری شبکه برق در دستور کار قرار داده است.

- همزمان با افزایش شدید دمای هوا در نقاظ مختلف کشور و بالا رفتن میزان تقاضای مصرف برق، وزارت نیرو تدابیر ویژه ای را برای حفظ پایداری شبکه برق در دستور کار قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، استقرار گنبد حرارتی در غرب آسیا و افزایش بسیار زیاد دما در منطقه نسبت به میانگین بلندمدت که بر اساس نظر سازمان جهانی هواشناسی در برخی نقاط تا 7 درجه سانتی گراد عنوان می شود، شرایط ویژه ای را برای تمامی کشورهای منطقه در حوزه تأمین برق کافی ایجاد کرده است.

با اینکه برخی کشورهای منطقه همزمان با افزایش شدید دما نسبت به اعلام جدول خاموشی اقدام کردند، در ایران همچنان شبکه سراسری برق پایدار است، اتفاق مهمی که حاصل ماه ها برنامه ریزی و ساعت ها جلسه هماهنگی در صنعت برق کشور است.

میزان تقاضای مصرف برق کشور در بیستم تیرماه سال جاری با شکستن رکورد به رقم بی سابقه 77 هزار و 514 مگاوات رسید، تقاضای مصرف برق در روز سه شنبه دوم مرداد ماه نیز به 78 هزار 106 مگاوات رسید و در ادامه نیز با استمرار روند صعودی مصرف برق در روز چهارشنبه هفته گذشته عدد 79 هزار و 189 مگاوا


برچسب ها: وزارت نیرو - کشورهای منطقه - افزایش - شبکه برق - پایداری - سازمان جهانی هواشناسی - وزارت
آخرین اخبار سرویس:

تمهیدات وزارت نیرو برای پایداری شبکه برق همزمان با اوج گیری گرما

تمهیدات وزارت نیرو برای پایداری شبکه برق همزمان با اوج گیری گرما