مطالب مرتبط:
افزایش 4 تا 10 برابری جرایم آسیب به حیات وحش تصویب شد
افزایش 11 درصدی خدمات بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت حیدریه
افزایش 7 درصدی تامین ارز واردات در یک هفته
ثبت لحظات زیبایی از حیات وحش در سوادکوه
حیات وحش سوادکوه در تله دوربین / فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 ساعت 09:352024-08-14اجتماعي

افزایش 4 تا 10 درصدی جرایم آسیب به حیات وحش


به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان، جرایم آسیب به حیات وحش باتصویب در شورای عالی محیط زیست 4 تا 10 برابر افزایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، اقبال حمیدی درباره افزایش جرایم آسیب به حیات وحش اظهار کرد: آخرین بار میزان مطالبه ضرر و زیان ناشی از آسیب به حیات وحش در سال 98 تصویب شده بود در شورای عالی محیط ‍ زیست رقم ضرر و زیان گونه های حیات وحش یا همان شکار غیرمجاز جانوران حدود 4 برابر شد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف تعیین جرایم برای ضرر و زیان ناشی از تخلفات شکار گونه های جانوری بازدارندگی آنهاست تا مانند سدی برای جلوگیری از تخلفات حوزه حیات وحش عمل کند.

مدیرکل محیط زیست کردستان تاکید کرد: معمولا میزان ضرر و زیان گونه های جانوری بر اساس شرایطی که داشتند تعیین شده است مثلا گونه های در معرض خطر انقراض مانند یوزپلنگ، پلنگ، گوزن زرد، هوبره، میش مرغ و انواع شاهین ها گونه هایی بودند که در برخی گونه ها میزان جریمه تا 10 برابر افزایش داشته است.

حمیدی در خصوص گونه های مهم استان کردستان در این تغییرات افزود: جریمه شکار برای پلنگ 470 میلیون تومان، قوچ و میش و کل و بز نزدیک 100 میلیون تومان، میش مرغ 78 میلیون تومان، گرگ، شغال، روباه معمولی و سنجاب ایرانی حدود 5 میلیون تومان و خانواده کبک ها یک میلیون دویست هزار تومان شده


برچسب ها: حیات وحش - ضرر و زیان - محیط زیست کردستان - محیط زیست - حیات - کردستان - جرایم
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 تا 10 درصدی جرایم آسیب به حیات وحش

افزایش 4 تا 10 درصدی جرایم آسیب به حیات وحش