مطالب مرتبط:
افزایش دامنه مهارت آموزی دانش آموزان ضروری است
کسب هفت مدال المپیاد توسط مهارت آموزان فنی و حرفه ای لرستان
قطع برق 80 درصد خط تولید فروسیلیسیم خمین را از کار انداخت
چرا دانشجویان طراحی لباس جذب بازار کار نمی شوند؟
خودرو جدید هوندا وزل وارد بازار ایران شد + قیمت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مرداد 1403 ساعت 11:552024-07-31اقتصادي

43 درصد مهارت آموزان وارد بازار کار شدند


مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به نقش آموزش های مهارتی درراشتغال گفت: 43 درصد مهارت آموزان وارد بازار کار شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمدرضا انصاری، ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و وظایفی مثل سنجش صلاحیت حرفه ای و تدوین استانداردهای شغلی و آموزش را بر عهده دارد.

وی ابراز کرد: آموزش ها در دو بخش دولتی و غیردولتی ارائه می شود که در حوزه دولتی 120 کارگاه آموزشی و بخش غیردولتی 300 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان فعالیت دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه اشتغال فرآیند چند بعدی بوده و مهارت های حرفه ای یکی از اصول دسترسی به آن است، عنوان کرد: در راستای تدوین استانداردهای مبتنی بر شایستگی های شغلی بالغ بر 9 هزار استاندارد تدوین شده است.

وی نیازسنجی، آموزش، مشاوره و هدایت شغلی و ارائه آموزش در کارگاه ها را از رویکردهای مهم این سازمان خواند و گفت: جویندگان شغل، شاغلان بنگاه های اقتصادی و دانشجویان و فارغ التحصیلان از مخاطبان این سازمان هستند.

انصاری یادآور شد: وقتی جمعیت غیرفعال اقتصادی آموزش می بیند، بالقوه به جمعیت فعال تبدیل می شود و این موضوع به بالا رفتن مشارکت اقتصادی و کاهش بیکاری می انج


برچسب ها: فنی و حرفه ای - استان - آموزش - استاندارد - مهارت - حرفه - مهارت آموزان
آخرین اخبار سرویس:

43 درصد مهارت آموزان وارد بازار کار شدند

43 درصد مهارت آموزان وارد بازار کار شدند