مطالب مرتبط:
ببینید / تصاویری از تنگه زیبای رغز در فارس
ارتفاع موج در تنگه هرمز به 180 سانتی متر می رسد
حمله رژیم صیهونیستی به جنوب لبنان در شامگاه یکشنبه 28 مرداد 1403
حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در شامگاه یکشنبه (28 مرداد 1403)
نخستین تصاویر از محموله 150 هزار لیتری سوخت قاچاق در خلیج فارس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 09:052024-08-19سياسي

وزش باد های نسبتاً شدید جنوب شرقی در خلیج فارس و تنگه هرمز، 29 مرداد


کارشناس اداه کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز صبح آب های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش باد های نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش ، مجتبی حمزه نژاد با اشاره به ناپایداری جوی و دریایی در استان، گفت: امروز بعدازظهر از شدت سرعت باد در خلیج فارس، کاسته خواهد شد.

او گفت: بیشینه سرعت باد بویژه در تنگه هرمز به بیش از چهل و پنج کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به نزدیک دو متر خواهد رسید و توصیه می شود شناور های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا احتمال خواهد داشت.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه شهرستان های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه ای و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.

او تصریح کرد: توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود و از فردا تا پایان هفته تداوم وزش باد های جنوب شرقی در دریای عمان، تنگه هرمز و بخش هایی از شرق خلیج فارس بویژه در نیمه اب


برچسب ها: هواشناسی هرمزگان - تنگه هرمز - خلیج فارس - اداره کل هواشناسی هرمزگان - کارشناس اداره کل هواشناسی - هرمز - جنوب شرقی
آخرین اخبار سرویس:

وزش باد های نسبتاً شدید جنوب شرقی در خلیج فارس و تنگه هرمز، 29 مرداد

وزش باد های نسبتاً شدید جنوب شرقی در خلیج فارس و تنگه هرمز، 29 مرداد