مطالب مرتبط:
مسئولیت مشترک رییس جمهور و مجلس
مسئولیت مشترک رییس جمهور و مجلس
مسئولیت مشترک رییس جمهور و مجلس
حدادعادل: گزینه های خود را برای کابینه معرفی می کنیم/ رهبری همه را به پشتیبانی از رییس جمهور منتخب دعوت می کنند، اما عده ای حتی در داخل جریان اصولگرایی به جان هم می افتند/ ممکن است انتخابات و تغییر دولت به یک تهدید مبدل بشود
تعامل با رییس جمهور منتخب در دستور کار مجلس قرار گیرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 ساعت 08:002024-07-24سياسي

کابینه محصول مشترک مجلس و رییس جمهور است


حق رییس جمهور است که هر فردی را به عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس معرفی کند و حق مجلس است که به هر کدام از گزینه های پیشنهادی دولت که می خواهد رأی اعتماد دهد.

- حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با در دیدار نمایندگان با ایشان بسیار حکیمانه و راهگشا بود، اظهار کرد: ایشان مانند همیشه منافع ملی را در مباحثشان در نظر گرفتند و هیچ گاه بحث ایشان فرد و جناح نیست.

مجلس و دولت باید با هم تعامل داشته باشند وی با اشاره به اینکه یکی از نکات محوری و مورد تاکید رهبر انقلاب، تعامل دولت و مجلس در بحث کابینه بود، گفت: بررسی اعضای پیشنهادی کابینه عملاً اولین کار مهم و جدی مجلس دوازدهم است و ایشان تاکید داشتند که مجلس و دولت باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و یک سویه عمل نکنند.

عضو هیئت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کابینه محصول مشترک رییس جمهور و مجلس است؛ حق رییس جمهور است که هر فردی را که خواست به عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس معرفی کند و حق مجلس است که به هر کدام از گزینه های پیشنهادی دولت که می خواهد رأی اعتماد دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مقام معظم رهبری ملاک های لازم برای وزرای پیشنهادی دولت را هم مشخص کردند.


برچسب ها: رییس جمهور - مجلس - کابینه - پیشنهادی - جمهور - مجلس و دولت - رییس
آخرین اخبار سرویس:

کابینه محصول مشترک مجلس و رییس جمهور است

کابینه محصول مشترک مجلس و رییس جمهور است