مطالب مرتبط:
قیمت نان در چهارمحال و بختیاری 25 درصد افزایش یافت
اجاره بها
خبر مهم دولت از نرخ اجاره بها در ماه مرداد | مستاجران با این خبر کامشان حسابی شیرین شد
تولید میوه 30 درصد افزایش یافت
تولید میوه 30 درصد افزایش یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1403 ساعت 09:302024-08-13اقتصادي

سقف افزایش اجاره بها در زاهدان 22 درصد اعلام شد


معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: سقف افزایش نرخ اجاره بها در زاهدان تا پایان سال جاری 22 درصد تعیین شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: سقف افزایش نرخ اجاره بها در زاهدان تا پایان سال جاری 22 درصد تعیین شده است.

ابوالفضل مهدیار در گفت وگو با ایسنا افزود: بر این اساس، بنگاه های معاملات املاک ملزم هستند در قراردادهایی که ثبت می کنند سقف افزایش اجاره بها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: چنانچه موجر، سقف اجاره بها را رعایت نکند، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، مشمول معافیت های مالیاتی نمی شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت عدم رعایت نرخ افزایش اجاره بهای سالانه توسط موجر در صورت شکایت مستاجر تا پس از 5 سال بعد از انعقاد قرارداد و احراز تخلف توسط مرجع صالح، موجر جریمه می شود و می بایست نسبت به پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به عنوان جریمه به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلام شده از سوی شورای عالی مسکن اقدام کند.

وی افزود: علاوه بر این موجر نیز در صورت محکوم شدن از سوی مرجع صالح، علاوه بر بازگرداندن مبلغ اجاره مازاد دریافتی ب


برچسب ها: استان سیستان و بلوچستان - سیستان و بلوچستان - اداره کل راه و شهرسازی - اجاره بها - افزایش اجاره بها - مسکن و ساختمان - راه و شهرسازی
آخرین اخبار سرویس:

سقف افزایش اجاره بها در زاهدان 22 درصد اعلام شد

سقف افزایش اجاره بها در زاهدان 22 درصد اعلام شد