مطالب مرتبط:
دستگاه تحریک وراجمجمه ای مغز ساخته می شود
دستگاه تحریک وراجمجمه ای مغز ساخته می شود
ساخت دستگاه های مدرن و دیجیتال سنجش وزن و توان انسان
شرط فدراسیون فوتبال برای ثبت قرارداد بازیکنان فوتبال
شرط فدراسیون فوتبال برای ثبت قرارداد بازیکنان فوتبال + ویدیو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1403 ساعت 10:202024-08-04دانش

ساخت دستگاه تحریک وراجمجمه ای مغز با قابلیت ثبت سیگنال های مغزی


محققان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اجرای یک طرح پژوهشی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی طراحی و ساخت دستگاه تحریک وراجمجمه ای مغز را با جریان الکتریکی متناوب و با برخورداری از ثبت همزمان سیگنال الکتریکی مغز (EEG) آغاز کردند.

- محققان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اجرای یک طرح پژوهشی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی طراحی و ساخت دستگاه تحریک وراجمجمه ای مغز را با جریان الکتریکی متناوب و با برخورداری از ثبت همزمان سیگنال الکتریکی مغز (EEG) آغاز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد مهدی احمدی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مجری این طرح تحقیقاتی گفت: تحریک الکتریکی وراجمجمه ای مغز (tCS) یکی از جدیدترین و کم خطرترین روش های مداخله در سیستم اعصاب است که در سال های اخیر کاربرد قابل توجهی در درمان اختلالاتی از جمله افسردگی، سوء مصرف مواد و پارکینسون یافته است.

وی افزود: ثبت سیگنال الکتریکی مغز (EEG) به صورت همزمان با تحریک الکتریکی مغز، امکانات بسیاری را در فرآیند درمان بیماران و یا تحقیقات بیشتر در این حوزه بوجود می آورد.

احمدی هدف از اجرای این طرح را دستیابی به روشی برای استخراج سیگنال الکتریکی مغز در حین تحریک وراجمجمه ای مغز دانست تا براساس آن پارامترهای سیگنال تحریک تنظیم شود و یادآور شد: برای ث


برچسب ها: دانشگاه صنعتی امیرکبیر - الکتریکی - دانشگاه صنعتی - سیگنال الکتریکی مغز - طراحی و ساخت دستگاه - طراحی و ساخت - دانشگاه صنعتی امیر کبیر
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه تحریک وراجمجمه ای مغز با قابلیت ثبت سیگنال های مغزی

ساخت دستگاه تحریک وراجمجمه ای مغز با قابلیت ثبت سیگنال های مغزی