مطالب مرتبط:
پیش بینی برداشت 900 تن بامیه از مزارع استان 
جدال جنگلبانان لرستان با آتش جنگل ها در ارتفاعات 3000 متری
برداشت گل گلرنگ از مراع گلرنگ شهرستان ملایر
برداشت گل گلرنگ از مراع گلرنگ شهرستان ملایر
پیش بینی برداشت 20 هزار تن خرما از نخلستان های گلشن
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مرداد 1403 ساعت 08:462024-07-31اقتصادي

برداشت 3000 تن کلزا از مزارع نهاوند


رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پایان برداشت محصول کلزا طی سال زراعی جاری در نهاوند خبر داد و گفت: 3000 تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شده است.

- ایسنا/همدان رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پایان برداشت محصول کلزا طی سال زراعی جاری در نهاوند خبر داد و گفت: 3000 تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شده است.

توکل آبشناس در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، متوسط برداشت کلزا در شهرستان نهاوند را پنج تن در هکتار و بالاتر از میانگین استان و کشور دانست و اظهار کرد: سطح زیرکشت محصول کلزا در سال زراعی جاری 624 هکتار بوده که این میزان رشد 105 درصدی نسبت به سال زراعی گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه تنها کارخانه روغن کشی استان در نهاوند است، توسعه این محصول در این شهرستان با اقبال کشاورزان روبرو شده است، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی دو برابری نسبت به گندم و تناوب مناسب با گندم از مزیت های این کشت به شمار می رود.

تولید 60 درصد نیاز بذور گواهی شده گندم آبی استان در نهاوند رییس اداره جهاد کشاورزی نهاوند در ادامه با بیان اینکه سه ایستگاه تولید بذر گندم آبی در شهرستان نهاوند وجود دارد، افزود: نهاوند هر ساله حدود 60 درصد از نیاز بذری کشاورزان استان به بذور گواهی شده گندم آبی را تولید و تأمین می ک


برچسب ها: شهرستان - نهاوند - شهرستان نهاوند - برداشت - کلزا - دانه روغنی کلزا - برداشت محصول
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 3000 تن کلزا از مزارع نهاوند

برداشت 3000 تن کلزا از مزارع نهاوند