مطالب مرتبط:
اتلاف بالای سرمایش در واحدهای تجاری
این 5 شهر دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند!
این 5 شهر دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند!
ثبت رطوبت بالای 80 درصد در 10 شهر خوزستان
انتظار بالای سیمئونه از ستاره سابق منچسترسیتی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 09:552024-08-19اقتصادي

اتلاف بالای سرمایش در واحدهای تجاری


مدیرکل امور انرژی ومشتریان توانیر برضرورت تعیین الگوی مصرف برق برای مشترکان تجاری تاکید کردو گفت: در صورت تعیین الگو،تعرفه مشترکانی که برق را بهینه مصرف می کنندبا نرخ پایین تر محاسبه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به اینکه استفاده از همه فرصت ها برای بهینه سازی مصرف ضروری است، خاطرنشان کرد: حدود 10 درصد برق مصرفی به بخش تجاری اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعرفه برق واحدهای تجاری معادل نرخ تأمین برق است، افزود: در این بخش قیمت برق به صورت پلکانی محاسبه نمی شود، اما در صورتی که الگوی مصرف برق در واحدهای تجاری تدوین شود، می توان برای پلکانی کردن نرخ برق این مشترکان نیز برنامه ریزی کرد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با اشاره به اینکه در فصل گرما بخش عمده مصرف بخش تجاری مربوط به سیستم های سرمایشی و تهویه متبوع است، گفت: در بخش بعدی تجهیزاتی مانند یخچال و فریزرها و سپس روشنایی ها، مصارف واحدهای تجاری را به خود اختصاص می دهند.

یاقوتی با بیان اینکه در بین این سه مؤلفه سرمایش یا همان تهویه متبوع نقش بالاتری در ماه های گرم دارد، خاطرنشان ساخت: اگرچه تعرفه گذاری در کاهش مصرف برق و تغییر رفتار مؤثر است، اما راهکارهای مدیریت مصرف، به عنوان راهکارهای ساده و قابل دسترس محسوب می شود که همزم


برچسب ها: مصرف - مدیرکل امور - الگوی مصرف - عبدالامیر یاقوتی - مصرف برق - بهینه سازی مصرف - مشتریان
آخرین اخبار سرویس:

اتلاف بالای سرمایش در واحدهای تجاری

اتلاف بالای سرمایش در واحدهای تجاری