مطالب مرتبط:
رشد مصرف برق رکورد زد!
افزایش 6 هزار مگاواتی مصرف برق در کشور
با این 7 راهکار طلایی مصرف برق خود را در گرمترین روزهای سال کم کنید
ادامه رکورد زنی مصرف برق در اصفهان + فیلم
تداوم افزایش دمای هوا و مصرف برق در استان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 10:152024-07-29اقتصادي

رشد 6هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال قبل


مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه توانیر، گفت: افزایش شدید دما باعث رشد شدید مصرف برق شده است به طوری که امسال 6 هزار مگاوات نسبت به سال گذشته مصرف بیشتری را تجربه کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا کفیلی درباره با افزایش قابل توجه گرما، بالا رفتن بار مصرف برق و تأثیر آن بر افزایش حوادث شبکه اظهار کرد: مصرف زیاد برق فشار بر شبکه را به شدت افزایش می دهد، این در حالی است که گرمای بیش از حد در کنار افزایش مصرف مشترکان باعث شده است تجهیزات شبکه های برق در سطوح مختلف دچار آسیب و حادثه شوند، به طوری که امسال شاهد خرابی و حادثه در سطوح مختلف هستیم.

وی ادامه داد: گاهی حادثه ها در حد تک مشترک بوده که با آسیب کابل، تنها یک مشترک دچار خاموشی شده یا در برخی نقاط باعث سوختن فیوز پست های توزیع شده که طی آن فیدر برق فشار ضعیف قطع شده و یک کوچه یا خیابان دچار خاموشی و قطعی برق شدند.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط قطع فیدر برق 20 کیلو ولت را شاهد بودیم که یک محله دچار قطعی شده است، تصریح کرد: این در حالی است که افزایش بی رویه مصرف برق در کنار گرمای شدید و بی سابقه باعث حادثه در شبکه های بالا دست توزیع و قطع برق قسمتی از یک شهر یا روستا شده است.


برچسب ها: افزایش - مصرف - مصرف برق - شبکه - حادثه - مشترک - دچار
آخرین اخبار سرویس:

رشد 6هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال قبل

رشد 6هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال قبل